Patronem Państwowego Liceum Technik Plastycznych jest Antoni Kenar, w którym był dyrektorem. Praca w szkole stała się jego pasją. Swoją twórczość kształtował poprzez wpływ inspiracji sztuki ludowej, którą łączył ze współczesną rzeźbą. W rzeźbach zachowanych sprzed II wojny światowej, widoczny jest kubistyczny kształt, czyli rzeźba ma bardzo widoczne formy geometryczne, zbliżone do kostki. Wybitnym dziełem z tego okresu jest krzyż na grobie Karola Stryjeńskiego (artysty, którego Kenar czuł się duchowym spadkobiercą) na Starym Cmentarzu w Zakopanem. Do najbardziej znanych dzieł Kenara zalicza się Narciarka (nazywana także Christinią), Świniarka oraz Frasobliwy. Ważną dziedziną twórczości Kenara była sztuka użytkowa i wystrój rzeźbiarski wnętrz.
Jednym z uczniów szkoły Liceum Technik Plastycznych był Antoni Rząsa. Prezentował swoje prace na różnych wystawach krajowych i zagranicą. Rząsa w latach 60-tych XX w. stał się jednym z najbardziej znanych polskich rzeźbiarzy. Główną tematyką jego rzeźb było męczeństwo Chrystusa i człowieka. Rzeźbił także sprzęty użytkowe. Przy ulicy Bogdańskiego została otwarta galeria (obecnie prowadzoną przez jego syna, Marcina).
Kolejnym wielkim rzeźbiarzem i uczniem był Władysław Hasior. Pierwszy jego pomnik "Ratownikom Górskim" znajduje się koło Domu Turysty w Zakopanem, a w Kuźnicach znajduje się pomnik "Prometeusz Rozstrzelany". Wraz z uczniami realizował też kilka pomników nagrobnych na Starym Cmentarzu. Muzeum Tatrzańskie uruchomiło jako swój oddział Galerię Hasiora, ulokowaną w budynku dawnej leżakowni Sanatorium "Warszawianka". Eksponowanych w niej jest przeszło 100 prac artysty.
Henryk Burzec jest autorem licznych rzeźb plenerowych, usytuowanych m.in. w Mielcu, Ochotnicy, Łodzi i Zakopanem. Rzeźbił także w drewnie (interesujący cykl rzeźb portretowych), wykonywał również elementy wystroju wnętrz budynków użyteczności publicznej. Jego prace gromadzą muzea w Warszawie, Lublinie, Krakowie i Zakopanem. W Zakopanem znajdują się m.in. jego rzeźby plenerowe "Baca" (przed Hotelem "Gazda") i "Orbity" (przed Urzędem Miejskim). W 1987 r. w jego domu (dawna pracownia Teodora Axentowicza) otwarto galerię twórczości Burzca.