E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane

zapamiętaj numer alarmowy w górach!!!
0 601 100 300
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Trasy średnie
Ząb i Gubałówka - 80km

Startujemy w Nowym Targu. Jedziemy w stronę Czarnego Dunajca. Mijamy Ludźmierz i odbijamy w lewo na Rogoźnik (tylko nie na Maruszynę!!). Następnie jedziemy przez Stare Bystre i Miętustwo do Cichego. Na skrzyżowaniach skręcamy dwa razy w lewo kierując się na Ratułów i Nowe Bystre. Na końcu NB droga skręca w lewo i mamy stromy podjazd na Ząb. Momentami nachylenie dochodzi do 8%. Jak już wyjedziemy na Ząb na skrzyżowaniu skręcamy w prawo na Gubałówkę. Tutaj czekają nas jeszcze dwa strome lecz krótkie podjazdy i jesteśmy na szczycie przy charakterystycznym maszcie telewizyjnym. I w zasadzie na tym się kończą poważne podjazdy na tej trasie. Teraz jedziemy grzbietem góry aż do końca (niestety trzeba się uzbroić w cierpliwość przedzierając się przez dzikie tłumy nieprzytomnych turystów). Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo na Dzianisz. Tutaj mamy dłuuugi zjazd.
UWAGA: w pewnym momencie droga się rozchodzi na prawo i lewo a my się trzymamy LEWEJ strony (nie wiem gdzie biegnie prawa odnoga).
Na dole w Dzianiszu skręcamy na prawo na Chochołów i Czarny Dunajec. W Czarnym Dunajcu na skrzyżowaniu jedziemy prosto na Pieniążkowice ale przed Pieniążkowicami skręcamy w prawo na Dział. Delikatny podjazd, na górze skręcamy w prawo w dół a na dole na zakręcie odbijamy od głównej drogi w lewo i na górkę - na Morawczynę. Potem zjazd (trzeba uważać bo miejscami asfalt nie najlepszy a po deszczu może być trochę żwirku na drodze), lekki podjazd i znowu zjazd. Na dole skręcamy na prawo, znowu lekki podjazd i zjazd do Trutego, potem przez Ludźmierz do głównej drogi.

dystans:   80km
czas:   3:36h
prędkość średnia:   26,6km/h
wysokość minimalna:   600m
wysokość maksymalna:   1120m
przewyższenie:   720m
rodzaj trasy:   trudna
uwagi:   Dużo cierpliwości do turystów na Gubałówce. Uważaj na zjeździe do Dzianisza. Nie zapomnij podelektować się pięknym widokiem Tatr z Gubałówki!

«« Powrót do listy
 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    5834

Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024