Rok 1936 wpisał się w historię Zakopanego powstaniem kolei linowej na Kasprowy Wierch. Budowę kolei linowej na Kasprowy Wierch rozpoczęto 1 sierpnia 1935, a już 26 lutego 1936 ruszyła kolej z Kuźnic do Myślenickich Turni. Pierwszy srebrny wagonik dojechał na Kasprowy Wierch w niedzielę, 15 marca 1936 r. po 227 dniach budowy. Kolej linowa na Kasprowy Wierch była pierwszym tego typu urządzeniem w Polsce i pierwszym w całych Tatrach. Było to ogromne wydarzenie w ówczesnym świecie. Człowiek dzięki swojemu uporowi i ciężkiej pracy pokonał wszystkie trudności i to, co w oczach wielu było niemożliwe stało się rzeczywistością. Do dnia dzisiejszego każdy, kto pragnie choć na chwile zobaczyć góry z bliska może w ciągu kilkunastu minut znaleźć się na szczycie Kasprowego Wierchu, latem - aby podziwiać przepiękną panoramę Tatr, zimą - jeździć na nartach. Obecnie nowoczesny, przestronny wagon zmodernizowanej w 2007 roku kolei linowej, szybko i bezpiecznie zawozi miłośników gór na jeden z najpopularniejszych szczytów Tatr – Kasprowy Wierch. Niestety pomimo przeprowadzonej modernizacji, w okresie od sezonu letniego decyzje administracyjne ograniczyły pełne możliwości przewozowe KL Kasprowy Wierch.
Od 75 lat jest to jedyna w Polsce kolej linowa wysokogórska, dlatego też powinniśmy wspierać ten tak miły dla oka i serca zakątek Polski i na nowo odkryć jego walory narciarskie i przyrodnicze. Zimą uprawiając narciarstwo i snowboard na jedynych w Polsce alpejskich trasach, opartych na naturalnym śniegu i w otoczeniu przepięknych krajobrazów, latem – podziwiając urodę tatrzańskich szczytów i wysokogórską przyrodę na licznych szlakach prowadzących z Kasprowego Wierchu na pobliskie szczyty i przełęcze.
Ponieważ pierwszy oficjalny kurs wagonem nastąpił w dniu 15 marca 1936 roku, chcielibyśmy na dzień 15 marca 2011 zaprosić na Kasprowy Wierch wszystkich obecnych i przyszłych zwolenników Kolei Linowej, dla których przygotowaliśmy liczne niespodzianki.