|
nawigacja: Z-ne.pl » Portal Zakopiański |
« poprzedni wątek
« poprzedni w tym wątku
[ lista wątków ]
następny w tym wątku »
następny wątek » |
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Pani Ewalino !
Już minęło trochę czasu od naszej dyskusji , ale chciałbym odpisać i Pani
i Rafalowi i Yaceyowi i TomkowiN i pozostałym uczestnikom dyskusji.
Sądzę , że najlepszym podsumowaniem tej dyskusji będzie mimo zastrzeżeń Ewaliny Poznań , a konkretnie zachodnia część ulicy Dąbrowskiego /od ul. Polskiej na zachód , bo do pętli tramwajowej Ogrody tego nie zrealizowano/. Jeszcze w latach trzydziestych XX wieku /może w latach czterdziestych - tu nie wykluczam udziału niemieckich władz okupacyjnych , które np. rozpoczęły budowę poznańskiego odcinka autostrady nazywanej teraz A-2 w 1940 roku - niewielka część A-2 na zachód od Poznania wykorzystuje zbudowane wtedy przez Niemców nasypy !!/ zasadzono wzdłuż ulicy Dąbrowskiego od strony południowej pas drzew /lipy/ , które usytuowano uwzględniając powstanie drugiej nitki tej ulicy. Ta druga nitka ulicy Dąbrowskiego powstała w połowie lat siedemdziesiątych XX wieku dokładnie wg tych planów sprzed 30-40 lat.
I przez te dziesięciolecia utrzymywano linię zabudowy uwzględniając te niby stare plany !! Patrz Zakopane !!! I może jeszcze jeden przykład dla Pani Ewaliny , która jako poznanianka widzi to na codzień.
To ulica Lutycka tuż na wschód od Ronda Obornickiego. W latach siedemdziesiątych zbudowano podwójny wiadukt nad projektowaną wtedy
trasą średnicową do Piątkowa oraz dla szybkiego tramwaju. Jedna nitka tej trasy na Piątkowo powstała w latach dziewiędziesiątych jako ulica Księcia Mieszka I , a do dziś ani ulica Lutycka , ani trasa średnicowa nie doczekały się drugiej nitki. Ale jest zarówno teren jak i konstrukcja wiaduktów. Dlatego jeśli będzie finanowanie i potrzeby komunikacyjne /te już są !/ można te inwestycje kontynuować. Dodam tylko , że ulica Lutycka to element tej samej trzeciej ramy obwodowej Poznania co dwa poprzednio opisywane wiadukty pod ulicą Bukowską i Grunwaldzką !! To dowodzi wprost urbanistycznego myślenia nad komunikacją w Poznaniu. Z tym minimalnie kilkudziesięcioletnim okresem wyprzedzenia.
I dlatego pisząc o Zakopanem myślałem zarówno o Zakopiance jako dwupasmowej aż do Kir , ale i o zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych miasta i regionu nie na teraz , ale na praktycznie zawsze , bo to wystarczy na minimum trzydzieści - pięćdziesiąt lat , a i następne pokolenia nic pewnie nowego w tej sprawie nie wymyślą!! Bo i możliwości drogowe zostaną praktycznie wyczerpane /ewentualne trzecie pasy drogowe to tylko dziś teoria/ , ale i potrzeby pewnie będą inne - np. komunikacja napowietrzna - może szynowa lub wręcz tylko powietrzna.
Dlatego dziś staram się o docelową lądową komunikację dwupasmową dla Zakopanego !! Bo trzeba myśleć perspektywicznie !
Obyśmy się jej doczekali , czego wszystkim życzę !!!
|
|
Zmień styl wyświetlania forum: [ pokaż treść postów ] [ pokaż płasko ]
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
00:44 Pią, 16 Lis 2012
|
|
tomekN
| |
11:11 Pią, 16 Lis 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
23:58 Nd, 18 Lis 2012
|
|
RaffalM
| |
22:34 Pią, 16 Lis 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
00:22 Pn, 19 Lis 2012
|
|
yacey
| |
11:07 Pn, 19 Lis 2012
|
|
rolf
| |
17:27 Pn, 19 Lis 2012
|
|
RaffalM
| |
18:11 Pn, 19 Lis 2012
|
|
rolf
| |
10:22 Wt, 20 Lis 2012
|
|
RaffalM
| |
19:41 Wt, 20 Lis 2012
|
|
RaffalM
| |
18:26 Pn, 19 Lis 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
21:46 Wt, 20 Lis 2012
|
|
RaffalM
| |
00:28 Śr, 21 Lis 2012
|
|
jaro74
| |
21:45 Czw, 22 Lis 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
22:41 Czw, 22 Lis 2012
|
|
ewalina
| |
15:59 Pią, 23 Lis 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
21:07 Nd, 02 Gru 2012
|
|
ewalina
| |
13:57 Pn, 03 Gru 2012
|
|
TURYSTA-PROJEKTANT
| |
20:40 Nd, 13 Sty 2013
|
|
|
|
|
Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »» |
|