E-mail
Hasło
»
Załóż konto
»
Zapomniałem hasła
Tatry
pokaż schowek
»
Aktualności
ABC turysty
Przygotowanie
Ekwipunek
Informacje TOPR i TPN
Oznaczenia szlaków
Przewodnicy
Przejścia graniczne
Bezpieczeństwo
Gdy spotkasz misia...
Lawiny
Ku przestrodze...
Bezpieczeństwo, porady
Zwierzę na szlaku
Schroniska
O Tatrach
TPN i TANAP
Klimat
Geologia
Zwierzęta
Gatunki
Rośliny
Tatry w liczbach
Historia
Encyklopedia Tatr
Alfabetycznie
Tematycznie
Multimedia
Wycieczki
Zaplanuj wycieczkę
Miejsce startu
Miejsce docelowe
Skala trudności
Wszystkie
Jaskinie tatrzańskie
SKTJ PTTK
Aktualności
Działalność
Kurs
Wspomnienia
Polecane strony
Galeria
Kontakt
Powstanie jaskiń
Krążenie wody w skałach
Nacieki
Morfologiczne typy
Klimat jaskiń
Powstanie jaskiń tatrz.
Zagadki tatrzańskie
Aktywny wypoczynek
Taternictwo
Speleologia
Paralotnie
Ski-alpinizm
Narciarstwo
Na rowerze
Turystyka jaskiniowa
Trasy biegowe
Turystyka piesza
Sporty wodne
Galeria
Warunki w Tatrach
Forum dyskusyjne
E-mail
Hasło
»
Załóż konto
»
Zapomniałem hasła
zapamiętaj numer alarmowy w górach!!!
0 601 100 300
nawigacja:
Z-ne.pl
»
Portal Zakopiański
w nazwach
w nazwach i opisach
wszędzie
alfabetycznie:
A
B
C
Ć
D
E
F
G
H
I
J
K
L
Ł
M
N
O
P
R
S
Ś
T
U
W
Z
Ź
Ż
opis
forum
(0)
zobacz dokument komentowany
»
«
poprzedni wątek
«
poprzedni w tym wątku
[ lista wątków ]
następny w tym wątku
»
następny wątek
»
Re: REMONT ESTAKADY
Pani Ewalino !
Już minęło trochę czasu od naszej dyskusji , ale chciałbym odpisać i Pani
i Rafalowi i Yaceyowi i TomkowiN i pozostałym uczestnikom dyskusji.
Sądzę , że najlepszym podsumowaniem tej dyskusji będzie mimo zastrzeżeń Ewaliny Poznań , a konkretnie zachodnia część ulicy Dąbrowskiego /od ul. Polskiej na zachód , bo do pętli tramwajowej Ogrody tego nie zrealizowano/. Jeszcze w latach trzydziestych XX wieku /może w latach czterdziestych - tu nie wykluczam udziału niemieckich władz okupacyjnych , które np. rozpoczęły budowę poznańskiego odcinka autostrady nazywanej teraz A-2 w 1940 roku - niewielka część A-2 na zachód od Poznania wykorzystuje zbudowane wtedy przez Niemców nasypy !!/ zasadzono wzdłuż ulicy Dąbrowskiego od strony południowej pas drzew /lipy/ , które usytuowano uwzględniając powstanie drugiej nitki tej ulicy. Ta druga nitka ulicy Dąbrowskiego powstała w połowie lat siedemdziesiątych XX wieku dokładnie wg tych planów sprzed 30-40 lat.
I przez te dziesięciolecia utrzymywano linię zabudowy uwzględniając te niby stare plany !! Patrz Zakopane !!! I może jeszcze jeden przykład dla Pani Ewaliny , która jako poznanianka widzi to na codzień.
To ulica Lutycka tuż na wschód od Ronda Obornickiego. W latach siedemdziesiątych zbudowano podwójny wiadukt nad projektowaną wtedy
trasą średnicową do Piątkowa oraz dla szybkiego tramwaju. Jedna nitka tej trasy na Piątkowo powstała w latach dziewiędziesiątych jako ulica Księcia Mieszka I , a do dziś ani ulica Lutycka , ani trasa średnicowa nie doczekały się drugiej nitki. Ale jest zarówno teren jak i konstrukcja wiaduktów. Dlatego jeśli będzie finanowanie i potrzeby komunikacyjne /te już są !/ można te inwestycje kontynuować. Dodam tylko , że ulica Lutycka to element tej samej trzeciej ramy obwodowej Poznania co dwa poprzednio opisywane wiadukty pod ulicą Bukowską i Grunwaldzką !! To dowodzi wprost urbanistycznego myślenia nad komunikacją w Poznaniu. Z tym minimalnie kilkudziesięcioletnim okresem wyprzedzenia.
I dlatego pisząc o Zakopanem myślałem zarówno o Zakopiance jako dwupasmowej aż do Kir , ale i o zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych miasta i regionu nie na teraz , ale na praktycznie zawsze , bo to wystarczy na minimum trzydzieści - pięćdziesiąt lat , a i następne pokolenia nic pewnie nowego w tej sprawie nie wymyślą!! Bo i możliwości drogowe zostaną praktycznie wyczerpane /ewentualne trzecie pasy drogowe to tylko dziś teoria/ , ale i potrzeby pewnie będą inne - np. komunikacja napowietrzna - może szynowa lub wręcz tylko powietrzna.
Dlatego dziś staram się o docelową lądową komunikację dwupasmową dla Zakopanego !! Bo trzeba myśleć perspektywicznie !
Obyśmy się jej doczekali , czego wszystkim życzę !!!
TURYSTA-PROJEKTANT
20:40 Nd, 13 Sty 2013
Zmień styl wyświetlania forum:
[ pokaż treść postów ]
[ pokaż płasko ]
REMONT ESTAKADY
TURYSTA-PROJEKTANT
00:44 Pią, 16 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
tomekN
11:11 Pią, 16 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
TURYSTA-PROJEKTANT
23:58 Nd, 18 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
RaffalM
22:34 Pią, 16 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
TURYSTA-PROJEKTANT
00:22 Pn, 19 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
yacey
11:07 Pn, 19 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
rolf
17:27 Pn, 19 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
RaffalM
18:11 Pn, 19 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
rolf
10:22 Wt, 20 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
RaffalM
19:41 Wt, 20 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
RaffalM
18:26 Pn, 19 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
TURYSTA-PROJEKTANT
21:46 Wt, 20 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
RaffalM
00:28 Śr, 21 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
jaro74
21:45 Czw, 22 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
nowe
TURYSTA-PROJEKTANT
22:41 Czw, 22 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
ewalina
15:59 Pią, 23 Lis 2012
Re: REMONT ESTAKADY
TURYSTA-PROJEKTANT
21:07 Nd, 02 Gru 2012
Re: REMONT ESTAKADY
ewalina
13:57 Pn, 03 Gru 2012
Re: REMONT ESTAKADY
TURYSTA-PROJEKTANT
20:40 Nd, 13 Sty 2013
Jeżeli znalazłeś/aś
błąd
,
nieaktualną informację
lub
posiadasz materiały
(teksty, zdjęcia, nagrania...)
, które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić -
KLIKNIJ TU »»
ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY
Copyright ©
MATinternet s.c.
-
ZAKOPANE
1999-2025