E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Tatry
Aktualności
 ABC turysty
   Przygotowanie
   Ekwipunek
   Informacje TOPR i TPN
   Oznaczenia szlaków
   Przewodnicy
   Przejścia graniczne
    Bezpieczeństwo
      Gdy spotkasz misia...
      Lawiny
      Ku przestrodze...
      Bezpieczeństwo, porady
   Zwierzę na szlaku
   Schroniska
 O Tatrach
   TPN i TANAP
   Klimat
   Geologia
    Zwierzęta
      Gatunki
   Rośliny
    Tatry w liczbach
    Historia
 Encyklopedia Tatr
   Alfabetycznie
   Tematycznie
   Multimedia
 Wycieczki
   Zaplanuj wycieczkę
   Miejsce startu
   Miejsce docelowe
   Skala trudności
   Wszystkie
 Jaskinie tatrzańskie
    SKTJ PTTK
      Aktualności
      Działalność
      Kurs
      Wspomnienia
      Polecane strony
      Galeria
      Kontakt
   Powstanie jaskiń
   Krążenie wody w skałach
   Nacieki
   Morfologiczne typy
   Klimat jaskiń
   Powstanie jaskiń tatrz.
Zagadki tatrzańskie
 Aktywny wypoczynek
   Taternictwo
   Speleologia
   Paralotnie
   Ski-alpinizm
   Narciarstwo
   Na rowerze
   Turystyka jaskiniowa
   Trasy biegowe
   Turystyka piesza
   Sporty wodne
Galeria
Warunki w Tatrach
Forum dyskusyjne
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane


zapamiętaj numer alarmowy w górach!!!
0 601 100 300
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

w nazwach
w nazwach i opisach
wszędzie
alfabetycznie:    A  B  C  Ć  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  R  S  Ś  T  U  W  Z  Ź  Ż  

  opis  
  forum (0)  

zobacz dokument komentowany »
« poprzedni wątek    « poprzedni w tym wątku    [ lista wątków ]    następny w tym wątku »     następny wątek »
Re: REMONT ESTAKADY   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Pani Ewalino !
Już minęło trochę czasu od naszej dyskusji , ale chciałbym odpisać i Pani
i Rafalowi i Yaceyowi i TomkowiN i pozostałym uczestnikom dyskusji.
Sądzę , że najlepszym podsumowaniem tej dyskusji będzie mimo zastrzeżeń Ewaliny Poznań , a konkretnie zachodnia część ulicy Dąbrowskiego /od ul. Polskiej na zachód , bo do pętli tramwajowej Ogrody tego nie zrealizowano/. Jeszcze w latach trzydziestych XX wieku /może w latach czterdziestych - tu nie wykluczam udziału niemieckich władz okupacyjnych , które np. rozpoczęły budowę poznańskiego odcinka autostrady nazywanej teraz A-2 w 1940 roku - niewielka część A-2 na zachód od Poznania wykorzystuje zbudowane wtedy przez Niemców nasypy !!/ zasadzono wzdłuż ulicy Dąbrowskiego od strony południowej pas drzew /lipy/ , które usytuowano uwzględniając powstanie drugiej nitki tej ulicy. Ta druga nitka ulicy Dąbrowskiego powstała w połowie lat siedemdziesiątych XX wieku dokładnie wg tych planów sprzed 30-40 lat.
I przez te dziesięciolecia utrzymywano linię zabudowy uwzględniając te niby stare plany !! Patrz Zakopane !!! I może jeszcze jeden przykład dla Pani Ewaliny , która jako poznanianka widzi to na codzień.
To ulica Lutycka tuż na wschód od Ronda Obornickiego. W latach siedemdziesiątych zbudowano podwójny wiadukt nad projektowaną wtedy
trasą średnicową do Piątkowa oraz dla szybkiego tramwaju. Jedna nitka tej trasy na Piątkowo powstała w latach dziewiędziesiątych jako ulica Księcia Mieszka I , a do dziś ani ulica Lutycka , ani trasa średnicowa nie doczekały się drugiej nitki. Ale jest zarówno teren jak i konstrukcja wiaduktów. Dlatego jeśli będzie finanowanie i potrzeby komunikacyjne /te już są !/ można te inwestycje kontynuować. Dodam tylko , że ulica Lutycka to element tej samej trzeciej ramy obwodowej Poznania co dwa poprzednio opisywane wiadukty pod ulicą Bukowską i Grunwaldzką !! To dowodzi wprost urbanistycznego myślenia nad komunikacją w Poznaniu. Z tym minimalnie kilkudziesięcioletnim okresem wyprzedzenia.
I dlatego pisząc o Zakopanem myślałem zarówno o Zakopiance jako dwupasmowej aż do Kir , ale i o zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych miasta i regionu nie na teraz , ale na praktycznie zawsze , bo to wystarczy na minimum trzydzieści - pięćdziesiąt lat , a i następne pokolenia nic pewnie nowego w tej sprawie nie wymyślą!! Bo i możliwości drogowe zostaną praktycznie wyczerpane /ewentualne trzecie pasy drogowe to tylko dziś teoria/ , ale i potrzeby pewnie będą inne - np. komunikacja napowietrzna - może szynowa lub wręcz tylko powietrzna.
Dlatego dziś staram się o docelową lądową komunikację dwupasmową dla Zakopanego !! Bo trzeba myśleć perspektywicznie !
Obyśmy się jej doczekali , czego wszystkim życzę !!!
 TURYSTA-PROJEKTANT      20:40 Nd, 13 Sty 2013



Zmień styl wyświetlania forum:   [ pokaż treść postów ]    [ pokaż płasko ]
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 00:44 Pią, 16 Lis 2012 
    
 tomekN 
 
 11:11 Pią, 16 Lis 2012 
        
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 23:58 Nd, 18 Lis 2012 
    
 RaffalM 
 
 22:34 Pią, 16 Lis 2012 
        
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 00:22 Pn, 19 Lis 2012 
            
 yacey 
 
 11:07 Pn, 19 Lis 2012 
                
 rolf 
 
 17:27 Pn, 19 Lis 2012 
                    
 RaffalM 
 
 18:11 Pn, 19 Lis 2012 
                        
 rolf 
 
 10:22 Wt, 20 Lis 2012 
                            
 RaffalM 
 
 19:41 Wt, 20 Lis 2012 
            
 RaffalM 
 
 18:26 Pn, 19 Lis 2012 
                
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 21:46 Wt, 20 Lis 2012 
                    
 RaffalM 
 
 00:28 Śr, 21 Lis 2012 
                        
 jaro74 
 
 21:45 Czw, 22 Lis 2012 
                        
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 22:41 Czw, 22 Lis 2012 
                            
 ewalina 
 
 15:59 Pią, 23 Lis 2012 
                                
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 21:07 Nd, 02 Gru 2012 
                                    
 ewalina 
 
 13:57 Pn, 03 Gru 2012 
                                        
 TURYSTA-PROJEKTANT 
 
 20:40 Nd, 13 Sty 2013 





Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2025