|
Za czy przeciw ? Pytanie na które trudno odpowiedzieć pozostając w zgodzie z własnymi przekonaniami , ale czytając wypowiedzi na forach ( tu i 321 ) dochodze do wniosku ze chyba nikt nie zauważył jednego drobnego szczegółu w tej sprawie . I nie chodzi tu niestety o dobro niepełnosprawnych , choć znajdą się w grupie która ma szansę skorzystać na rozbudowie kopuły kasprowego .
Ale do rzeczy .
Niedawno PKL zmodernizował kolejkę na kasprowy zwiększając jej przepustowość dwukrotnie ( a moze i wiecej , nie pamiętam ), jednak dzięki twardemu stanowisku TPN nie udało im się zmodernizować ( rozbudować ) kopuły kasprowego tak aby mogli w pełni wykorzystać swoje moce przerobowe ( zarobkowe ) . W grę wchodziła własnie rozbudowa chodnika na suchą p. , rozbudowa kopuły kasprowego i platform widokowych oraz modernizacja chodnika trawersującego do goryczkowej ( oraz kilka innych prac ), tak aby kopuła mogła przyjąć większą ilość turystów . TPN stojąc na stanowisku ze tak znaczne zwiększenie ilośc ludzi na kasprowym doprowadzi do dewastacji ( i tak już zniszczonej ) kopuły i okolic skutecznie zablokowała te plany i ....... powstał pat .
Mineła chwilka ( liczona wiekiem tatr a nie ludzi ) i powstał w PKL wspaniały pomysł udostępnienia niepełnosprawnym tatr a w szczególności kopuły kasprowego . Zaiste pomysł zasługujący na poparcie , pomysł który olśni umysły i rozbudzi debatę narodową . Plan według którego dobry PKL musi walczyć z ciemnymi siłami TPN-u , a co najważniejsze plan który odwróci uwagę społeczeństwa od najistotniejszego , od dokończenia robudowy infrastruktury PKL i zwiększenia mocy zarobkowych .
Jeśli dojdzie do wspomnianych inwestycji ( rzekomo dla dobra niepełnosprawnych ) PKL-u już nic nie powstrzyma przed zwiększeniem przepustowości kolejki , gdyż koronny argument TPN , że kopuła nie jest przygotowana na taką ilość osób przestanie istnieć i ruch turystyczny ruszy pełną parą . I nie oszukujmy się , nie będą to wycieczki osób niepełnosprawnych na wózkach , które dzięki dobroci PKL-u tłumnie rusza na kasprowy , choć oczywiście dane statystyczne stwierdzą że dzięki uprzejmości PKL ilośc niepełnosprawnych na kasprowym zwiększyła się z 0 do 10000 % rocznie ( 1 wózek = 100 % ) a ruch pieszych tylko nieznacznie bo o jakieś 100% ( 1000 pieszych = 1 % ) .
Jednym słowem plan rozbudowy kopuły dla potrzeb niepełnosprawnych jest populistycznym chwytem marketingowym ze stron PKL obliczonym na setki tysięcy euro zysku rocznie , zaś sami zainteresowani zostali wykorzystani do realizacji tego celu.
|