ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE

E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE
Noclegi - Baza turystyczna Noclegi - Baza turystyczna
kwatery, pensjonaty, hotele, noclegi
odbierz pocztinformacja online
Kamera online (webKamera) - widok na Tatry z okna MATinternet s.c. ZAKOPANE - ul. Ks. Stolarczyka 12
Narty Narty
spacery i wycieczki po Zakopanem, Podhalu, Tatrach spacery/wycieczki
informator turystyczny - Zakopane, Podhale Tatry informator turysty
Wielka Encyklopedia Tatrzańska encyklopedia
ośrodki narciarskie, wyciągi, narty, snowboard, deska, trasa, slalom, warunki na stoku, kamery ośrodki narciarskie
ABC turysty abc turysty
zaplanuj wycieczkę w Tatry zaplanuj wycieczkę
aktywny wypoczynek dla aktywnych
pogoda / warunki pogodowe - Zakopane, Podhale, Tatry pogoda / warunki
rozkłady jazdy PKS, PKP, BUSY rozkłady jazdy
dojazd do Zakopanego Zakopane - dojazd
galeria tatrzańska galeria tatrzańska
galerie użytkowników wasze galerie
wyślij kartkę elektroniczną wyślij kartkę
konkursy konkursy
folklor - muzyka góralska, śpiew góralski, taniec góralski, gwara góralska, kuchnia góralska, oscypek, ciupaga, strój góralski, zwyczaje góralskie folklor
kultura i sztuka kultura i sztuka
imprezy regionalne imprezy regionalne
baza turystyczna - noclegi, kwatery, pokoje, pensjonaty, apartamenty, hotele baza turystyczna
Zakopane, Tatry, Podhale
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane

nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Szukaj któregokolwiek słowa jak je wpisano
Szukaj wszystkich słów
  [ Zaawansowane wyszukiwanie ]

« Poprzedni wątek    [ lista tematów ]    Następny wątek »
Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
miała być relacja na bieżąco, ale...nie było czego relacjonować...
już na pierwszej wycieczce, niewiele powyżej Hrebienoka okazało się, że optymizm, co do moich możliwości, był zdecydowanie przesadzony...
skutkowało to tym, że jeszcze tego samego dnia zmieniłem Smokowiec na Zakopane, gdzie miejsc, które "zwykle robię z Kuno przed śniadaniem", jest nieporównanie więcej. ... jak i tych, na wieczorne posiady...
moja chatarka mój wyjazd przyjęła z pełnym zrozumieniem. od razu wyobraziłem sobie, co by się działo, gdyby podobna sytuacja miała miejsce w Zakopcu - śmiertelnie sfochowaną gaździnę...
tego samego dnia w Appendixe miałem przyjemność spotkać przemiłą osobę, znaną z naszego forum, którą od dawna chciałem poznać...
pierwsza wycieczka dol. Chochołowską przez Iwaniacką przeł. do Kościeliskiej. ogrom zniszczeń spowodowanych przez huragan robi przygnębiające wrażenie. choć ich skala nijak się ma do tych, które spowodowała kalamita na Słowacji...
już w Kościeliskiej wpadamy, zupełnie nieoczekiwanie, na poznaną wczoraj osobę. spotkanie kończy się posiadą w bardzo urokliwym miejscu w Kirach, okraszoną ...śliwowicą...
następnego dnia wycieczka ścieżką nad reglami od Małej Łąki po Kalatówki, z wizytą na Sarniej S. i tu też, znów niespodziewane , spotkanie z ww osobą...
warta odnotowania jest niezwykła przydatność na tym spacerze pewnego niezbędnego wyposażenia każdego doświadczonego turysty. dodam tylko, iż w tym roku obowiązywał kolor czarny...
kolejnego dnia wycieczka do dol. Ciężkiej nad Zmarzły Staw w tejże dolinie. wyprawa warta odbycia z dwóch powodów: - niesamowitego kontrastu między otoczeniem Ciężkiego Stawu a otoczeniem Zmarzłego - wspaniała, żywa zieleń kontra pełnia zimy, oraz....ujrzenia niekłamanego zachwytu owym miejscem w oczach towarzyszącej mi osoby...
w drodze powrotnej, pod progiem dol. Ciężkiej spotykamy...no już wiadomo, kogo. tym razem, jako że był to ostatni dzień pobytu osoby w Tatrach ma miejsce pożegnanie. zaczyna się piwem na Łysej, kontynuacją w Kolibeckiej i krótkim rajdem lewą stroną (orograficznie) Krupówek...
...deszcz, który obudził mnie następnego ranka, powitałem z niesamowitą ulgą i radością...
dalej była wycieczka na Gładką przeł. towarzyszące mi osoby porzuciłem już w Palenicy, bo ....chciałem się zmęczyć...gdy dotarły na Gładką, po 1,5 h oczekiwania, okazało się że...dalszą drogę muszę odbyć sam, bo osoby zmieniły w tzw. międzyczasie plany...
mój foch był straszny...
ruszyłem na Zawory a stamtąd starą ścieżką, niegdyś znakowaną, poszedłem na Liliowe. była to jedyna nowa perć, jaką poznałem podczas tego pobytu...
świetnie zachowana perć jest znakomitą alternatywą na powrót do Zakopca bez powrotu do Palenicy i korzystania z busa. szczególnie polecam mieszkańcom Wielkopolski i innym rejonom, słynącym z oszczędności...
kolejna wycieczka to Małołączniak od Małej Łąki po przeł. pod Kopą Kondracką.
wiało tego dnia jak diabli. podchodzący od Kopy, których obserwowałem w zacisznym miejscu na Małołączniaku, wyglądali, jakby wyruszyli na sanki, tyle, że ten sprzęt gdzieś po drodze zapodziali....
....z ciekawostek....
powyższe wycieczki odbywałem odziany w koszulę od Armaniego - nie byłem jeszcze wstanie wbić się w górskie szaty....
....mam nadzieję,że nie zapoczątkowałem nowego trendu, tak nieodległego klapkom, szpilkom itp., obserwowanego na tatrzańskich szlakach....
....kolejne wycieczki odbywałem w towarzystwie mego...alter ego, które dotarło pod Giewont.
ale o tym w kolejnej części....
 andy      15:20 Pn, 21 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Z Zaworów na Liliowe jest znakomicie zachowana perć, nawet są znaki http://z-ne.pl/gt,zdjecie,1883 2.html. Ale są one tak namalowane, że widoczne są dla podążających kierunku Kasprowego. W środkowej części ta ścieżka nie jest tak ewidentna, zwłaszcza jak idzie się pierwszy raz i to w kierunku Zaworów. W ub. roku przerobiłam oba warianty.
A jeżeli chodzi o oszczędność, to i owszem. Ja jednak zafundowałam sobie zjazd kolejką, no i z oszczędności nici.
Jednak dla widoków http://z-ne.pl/gt,zdjecie,1883 1.html to nawet warto ponieść te koszty.
Jest jeszcze możliwość przejścia bezpośrednio z GP (bez schodzenia na Zawory) na Liliowe. Te dwie ścieżki łączą się. Mam zamiar to sprawdzić w najbliższym czasie.
A Giewont to fajna góra, bywam na niej co roku.
 ewalina      18:20 Pn, 21 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
No no, koszula od Armaniego w otoczeniu Doliny Ciężkiej, to faktycznie nowy trend, godny, żeby go uwiecznić na fotce i podzielić się na forum ;-)
 Daglezja      20:31 Pn, 21 Lip 2014
:-) muszę Cię rozczarować, bo nie mam zwyczaju, by przesłaniać/zakłócać tatrzański krajobraz swoją postacią...:-)

....w mojej ocenie przebieg perci z Zaworów na Liliowe na całej długości jest bardzo wyraźny, nie sposób jej zgubić...
...z moich doświadczeń wynika, iż przebieg każdej perci łatwiej odszukać idąc z góry, inaczej mówiąc - schodząc...
 ~andy      10:43 Wt, 22 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Ja tej ścieżki nie zgubiłam, ale na klamotach wypadł mi termos z herbatką i potem piłam wodę z potoku Walentkowego (chyba mi się udało tym razem bez błędu?), bo upał był potworny a trasę sobie wydłużyłam.
Wówczas byłam w wielu miejscach sam na sam ze stadem much.
Ja nie mam takiego doświadczenia poza szlakowego, ale zgadzam się z Tobą w 100%.
 ewalina      11:42 Wt, 22 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
... no to szkoda, bo jaka to by była reklama dla firmy... pal sześć Twoją postać, ale koszula na tle, dajmy na to, Galerii Gankowej to już coś ;-)
 Daglezja      22:26 Wt, 22 Lip 2014
:-)...cholerka, nie pomyślałem....może w nagrodę za taką reklamę dostałbym darmowy garniak, by depnąć w nim np. na Rysy..?;-)
 andy      22:40 Wt, 22 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
... sam widzisz, całe szczęście, ze masz szansę naprawić niedopatrzenie ;)...

Pogoda w tym roku nie rozpieszcza... zniszczenia w masywie Małej Fatry http://tygodnikpodhalanski.pl/ ?mod=news&strona=1&id=23849 :-(
 Daglezja      12:15 Śr, 23 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
...niezły film o zniszczeniach jest na tvn24...
 andy      15:17 Śr, 23 Lip 2014
...górskich wycieczek nie zrobiliśmy zbyt wiele...
najpierw była tura Łysa P - Zmarzły S. pod P. Grzebieniem - dol. Świstowa - Ł.P., oczywiście z obowiązkową wizytą nad Zielonym Kaczym...
mam wrażenie, że w dolnej części Świstowej, perć został jakby odnowiona - wydaje się być szersza a jej przebieg bez porównania wyraźniejszy...do tego jakiś debil, który tamtędy szedł, upaćkał miejscami kamienie sprayem na zielono i niebiesko...
kolejna wycieczka to Kiry - przeł. Iwaniacka - Ornak - Raczkowa przeł. - Bystra - Błyszcz - Pyszniańska przeł. - dol Pyszniańska - Kiry.
...taka bardzo sentymentalna wycieczka, na tej trasie jakieś 15-18 lat wcześniej, po raz pierwszy w życiu przekroczyłem nielegalnie granicę...
przy schronie na Ornaku miało miejsce niezwykle dramatyczne, pełne tragedii wydarzenie: przez nieuwagę wylałem prawie pełny pokal piwa...
Alter E - sponsor - pozostał niewrażliwy na powyższy kataklizm i nie postawił kolejnego...
ostatnią wycieczką była wyprawa na Szeroką Jaworzyńską przez dol. Szeroką.
...zastanawiam się, czy jest jakieś inne miejsce w Tatrach,które potrafi wywołać tak niesamowite wrażenie jak widok, który odsłania się na Niżnej Szerokiej przełęczy....chyba nie...gdyby AE miało na wyposażeniu sztuczną szczękę, to z całą pewnością trzeba by jej było szukać w trawie...
...SzJ od Cichego S wygląda bardzo niepozornie, pustynne zbocze pokryte drobnym złomem skalnym. z drugiej strony niepozorny Horwacki, Spismichałowa Cz - żadna atrakcja...mozolna wędrówka przez pustynną krainę...i nagle wzrok zrównuję się z linią NSzP...
..co widać..? ano prawie wszystko...do tego fantastyczna przejrzystość powietrza...nie miałem takiej parę lat wcześniej...
...trzeba tam po prostu być, by wszystko ogarnąć...
droga powrotna nieco się wydłużyła...a to za sprawą ...służbowego Nissana pana Wlazło. (co on tam robił, czego szukał???) ale nie tylko...w akcję były zamieszane jeszcze dwa inne pojazdy...powiem tak: emocji, ale przede wszystkim śmiechu, było co niemiara. dziś, gdy o tym piszę też mam uśmiech na twarzy...
ale niestety, szczegóły można próbować ze mnie wyciągnąć nie wcześniej niż w okolicach ...4 piwa...zainteresowani mogą próbować przeliczyć na wiśniówkę...
...to tyle..
...nie tak miało być, nie o tym myślałem, że będę pisał...
....jednakże cieszę się bardzo, że w ogóle mogłem Tam być, że miałem przyjemność przemierzyć te opisane ścieżki, że mogłem spotykać się, wędrować z tak przesympatycznymi osobami...
bardzo Wam Dziękuję!
...a kolejna relacja za rok, może wcześniej...
 andy      16:14 Śr, 23 Lip 2014
...ojoj...pełny?...współczu ję...:-(

...to ja spróbuję przeliczyć...(niekoniecznie na wiśniówkę)...dzięki...:D
 elat      20:24 Śr, 23 Lip 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
...zupełnie niespodziewanie udało mi się wpaść do Zakopca na 4 dni. tym razem już w znakomitej formie, jednak na przeszkodzie realizacji wysokogórskich celów stanęła tym razem aura...
na kwaterę dotarłem krótko po północy więc sen nieśpiesznie mnie opuścił , toteż pierwszy dzień spędziłem na spacerowaniu po mieście.
wieczorem, w kapitalnej atmosferze obejrzałem w Appendixe triumf naszych siatkarzy na MŚ. nastroju nie był nawet w stanie zakłócić widok cyferek na rachunku...
kolejne dwa dni to typowy wf...
najpierw do schronu na Ornaku, gdzie gorączkę ugasiłem \"mariolką\", dalej przez Przysłop M. dotarłem do przeł. w Grzybowcu i zszedłem dol. Strążyską do bazy.
następnego dnia ruszyłem z Wierch Porońca na Rusinową pol., Gęsią Sz (tam deszcz zmienił się w śnieg...), z Równi W. poszedłem na Psią Trawkę, dalej na Polanę Kopieniec, Halę Olczyską i Nosalową przeł dotarłem do Kużnic. w planie był Nosal i zejście do Murowanicy, ale obawiałem się, że z jedną wolną ręką może to nie być aż tak łatwe...
...na te wfy nawet nie wziąłem aparatu...
...kolejnego dnia bezchmurne niebo i ...ośnieżone Tatry. wybrałem się od Palenicy na Pięć Stawów i dalej na Zawrat, skąd przez Murowaniec zszedłem do Kużnic. cała wycieczka przy bezchmurnym niebie, od mniej więcej 1500 m w śniegu - w Zawratowym Żlebie leżało go pewnie z pól metra...
...na skalnych ścianach bajkowy lodowo-śnieżny tynk...
...to tyle. kolejna wyprawa w czerwcu...
aha, jeszcze jedno: przed laty, dzwoniąc do pensjonu, pierwsze moje pytanie dotyczyło łazienki. teraz, gdy jest ona standardem, zastąpiło je pytanie o wi-fi....
...ot, taki znak czasu...
 andy      13:24 Pn, 29 Wrz 2014
Re: Tatry 19.06 - 5.07   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
...już mnie, od środka, zazdrość skręca...
...na pocieszenie może zaszaleję i "moje 1602" odwiedzę... ;-)
E.
 elat      16:49 Pn, 29 Wrz 2014

Zmień styl wyświetlania forum:   [ pokaż drzewko ]

Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024