E-mail Hasło
 nawigacja:  Z-ne.pl » Nowiny

Podhale
Rodzina Bogiem silna [zdjęcia]
 dodano: 3 Czerwca 2009    (źródło: Redakcja)

Pod hasłem Rodzina Bogiem silna, Nowy Targ obchodzi 30 rocznicę wizyty Ojca Świętego Jana Pawła II na Podhalu.

Program obchodów:

Piątek, 5 czerwca godz. 14:00 – sala widowiskowa MOK [zdjęcia]

Sesja naukowa PPWSZ pt. „Ocalić od zapomnienia” z udziałem ks. Kard. Franciszka Macharskiego, prof. dr hab. Antoniego Jackowskiego, prof. dr hab. Władysława Stróżewskiego oraz Ojca Leona Knabita

Piątek, 5 czerwca godz. 18:00 - Galeria MBWA „Jatki” w Nowym Targu [zdjęcia]

„Wdzięczni za miłość i prawdę” - Ojcu Świętemu Janowi Pawłowi II w trzydziestą rocznicę pobytu w Nowym Targu (wystawa czynna do 4.07.2009r.)

Niedziela, 7 czerwca godz. 16:00

Msza Święta koncelebrowana na nowotarskim lotnisku

W tym dniu uruchomiona zostanie dodatkowa komunikacja autobusowa, gdyż droga na lotnisko będzie zamknięta od godziny 14:30.

Przewozy uruchomiono na 2 trasach:

1. Krauszów, Ludźmierz, oś.Bór, Ludźmierska, Al. 1000-lecia, Lotnisko
2. Rynek, Królowej Jadwigi, Al. 1000-lecia, Lotnisko.

Kursy powrotne od 17:30 do 18:30.

Ceny biletów:

trasa 1 - 2,30 zł, ulgowy 1,15 zł
trasa 2 - 2 zł, ulgowy 1 zł.

Poniedziałek, 8 czerwca godz. 17:00 - sala widowiskowa MOK

Koncert – widowisko według C.K. Norwida z pieśniami do wierszy młodzieńczych K. Wojtyły w reż. Andrzeja Roga, wyk. artyści „Piwnicy Świętego Norberta”, tancerze Baletu Dworskiego „Cracovia Danza”

Nad uroczystościami patronat objęli Jego Eminencja ks. Kardynał Franciszek Macharski oraz Jego Eminencja Ks. Kardynał Stanisław Dziwisz.

Zapraszamy również do pielgrzymowania z Krzeptówek do Ludźmierza, w sobotę 6 czerwca. Pielgrzymka Sursum Corda wyruszy z Zakopanego około godziny 7:00. Już XII raz górale przejdą śladami Jana Pawła II.

W imieniu organizatorów zapraszamy!

Prognoza pogody:
Niestety pogoda nie będzie najlepsza - w sobotę nasi synoptycy przewidują całkowite zachmurzenie, wiatr słaby i umiarkowany, przelotne opady deszczu i temperaturę nie przekraczającą 15 stopni C. W niedzielę mogą wystąpić burze. Zachmurzenie duże, wiatr słaby - podczas burz porywisty, temperatura około 18 stopni C.

Prognoza pogody z dnia 4 czerwca 2009:
Niedziela: zachmurzenie małe, wiatr słaby, przelotne opady deszczu, ciepło - do 20 stopni C.

Zdjęcie: Archiwum Sanktuarium w Ludźmierzu.

Zaproszenie Burmistrza Miasta na uroczystości rocznicowe:

Drodzy Mieszkańcy Miasta i Podhala!

Wkrótce, już za kilka dni przeżywać będziemy jubileusz 30-lecia najważniejszego dla Nowego Targu i Podhala w ich historii wydarzenia.
8 czerwca 1979 r. odwiedził nas i spotkał się z nami na nowotarskim lotnisku Ojciec św. Jan Paweł II. Znaczenie tego spotkania doceniamy po latach coraz bardziej.

Wtedy to 30 lat temu poczuliśmy dumę i siłę, zobaczyliśmy jak jest nas wielu - takich, którzy podobnie odczuwamy i osądzamy totalitarną rzeczywistość. Po raz pierwszy powstaliśmy jako naród z kolan – Jan Paweł II obudził nas swoim zawołaniem i modlitwą: „Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze ziemi, tej ziemi” stał się naszym obrońcą i przewodnikiem na drodze ku odnowie moralnej, społecznej i materialnej Polski. Jako miasto i Podhale powinniśmy być za to szczególnie wdzięczni, bo przecież przez cały długi, ponad 27-letni pontyfikat Sługi Bożego Jana Pawła II cieszyliśmy się jego ogromnym zaufaniem i specjalnymi względami.

To o nas i do nas skierował pod Krokwią znamienne i niezapomniane słowa „na was zawsze można liczyć”. Jesteśmy przez to wyznanie Jana Pawła II szczególnie zobowiązani i wyzwani aby jego nauczanie, przesłanie moralne i przykład życia na nowo dla nas samych odnowić i przekazywać młodemu pokoleniu.

Dlatego też zapraszam serdecznie wszystkich abyśmy dali świadectwo i wdzięczni za miłość i prawdę całymi rodzinami przyszli w niedzielę 7 czerwca na godz. 16:00 na nowotarskie lotnisko. Znów bądźmy razem i wspominając te niezapomniane chwile sprzed 30 lat i spotkanie z Ojcem św. Janem Pawłem II – Honorowym Obywatelem Miasta Nowego Targu, do którego doszło na Jego wyraźne życzenie zastanówmy się jak realizujemy to wszystko o czym mówił i czego uczył nas Sługa Boży Jan Paweł II i jak sprawdzić aby młode pokolenie przejęło całe to wielkie dziedzictwo wiary, nadziei i miłości.

Marek Fryźlewicz
Burmistrz Nowego Targu

•  Rocznica pielgrzymki   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
 pax      20:10 Czw, 04 Cze 2009
Szkoda że z tego co mówił do nas Jan Paweł II do dzisiaj pamiętamy tylko to zdanie o wadowickich kremówkach... :-(

•  Re: Rocznica pielgrzymki   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
 ~Pinio      00:36 Pią, 05 Cze 2009
Albo to z placu w Warszawie niech zstąpi duch twój...

Zostały tylko praktycznie slogany a komisji 2 lata zajęło przeczytanie wszystkich dzieł i pism Ojca Św. :)

No to wyłączamy komputerki i do lektury...

«« Powrót do listy wiadomości

Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    1008

Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024