E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Nowiny
 Przegląd prasy i nowin
   Zakopane
   Tatry
   Podhale
   Kultura
   Narty
Felietony
Opowiadania
Multimedia
Gastronomia
Fotoreportaże
Dziennikarze PPWSZ
Kalendarz imprez
Pogoda/kamery
Ogłoszenia
Forum dyskusyjne
Redakcja
 Reklama
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Zakopane
Zakopianka nie będzie autostradą
 dodano: 11 Lipca 2009    (źródło: Gazeta Krakowska - www.gk.pl - 2009/07/11)

100 – tyle wyburzeń na odcinku od Poronina do Zakopanego zakładał projekt GDDKiA.

Trzy pasy drogi z Nowego Targu do Zakopanego, czterojezdniowa droga w samej stolicy Tatr i szynobus kolejowy kursujący na trasie Nowy Targ Zakopane – to podstawowe założenia studium uwarunkowań komunikacyjnych dla Podhala. Dokument przygotowany na zlecenie władz województwa małopolskiego miał odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób powinna być modernizowana zakopianka. Z ustaleń studium wynika, że autostrady czy drogi szybkiego ruchu pod Tatry raczej nie będzie.


W piątek w Łopusznej wicemarszałek małopolski Roman Ciepiela zaprezentował samorządowcom z całego Podhala ostateczną koncepcję komunikacyjną dla tego regionu. Dokument zamówiono kilkanaście miesięcy temu, po licznych protestach mieszkańców Poronina, Białego Dunajca i Szaflar, którzy nie chcieli się zgodzić na projekt proponowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Zakładał on, że z Nowego Targu do Zakopanego prowadzić będzie czteropasmowa droga główna przyspieszona – z dwoma pasami w jedną i w drugą stronę. Do tego w Poroninie miała powstać estakada. Realizacja tego projektu oznaczałaby wyburzenie 100 domów.

W piątek w Łopusznej powiedziano jasno: nie ma potrzeby budowania autostrady czy też drogi ekspresowej z Nowego Targu do Zakopanego. Studium zakłada, że do Poronina będzie prowadzić droga trzypasmowa – dwa pasy jezdni plus pas awaryjny. Trzeci pas byłby, w zależności od natężenia ruchu, wykorzystywany przez kierowców jadących pod Tatry lub z powrotem, w stronę Krakowa.

– To rozwiązanie często spotykane w Alpach – mówi starosta tatrzański Andrzej Gąsienica-Makowski. – Uważam, że ma swoje plusy. Sygnalizacja świetlna i tablice elektroniczne decydowałyby, w którą stronę trzeci pas funkcjonuje. Staroście o wiele mniej podobają się inne rozwiązania – a więc m.in. rondo zamiast wiaduktu i ślimaka w Poroninie czy szynobus jeżdżący od Nowego Targu do Zakopanego. – Przy tym ruchu rondo w Poroninie będzie się non stop korkować – zaznacza.

Przemysław Bolechowski







•  bełkot   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
 ~bełkot      20:25 Sb, 11 Lip 2009
Tyle lat planowania ,projektow ,miliony złotych wydanych i dalej niewiedza co w Poroninie maja zbudowac ;tunel slimak rondo .Prokuratura i cba powinna rozliczyc inwestora .SKANDAL.

•  Jeśli dobrze rozumiem to nic się tak   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
 ~Ni ponimaju      13:43 Nd, 12 Lip 2009
naprawdę nie zmieni tylko do tej drogi co jest dołożą pas awaryjny -czytaj furmanka pass :-)





«« Powrót do listy wiadomości


 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    646





Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024