25 grudnia 2014 roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta oraz zmiany w Kodeksie cywilnym. Nowe zasady dotyczą zakupów w sklepach tradycyjnych, w Internecie i na pokazach. Konsumenci zyskali też nowe możliwości przy składaniu reklamacji. Najważniejsze zasady:
ZMIANA PRZEPISÓW KONSUMENCKICH
[PDF]
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Zakopanem przyjmuje w każdy poniedziałek w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, pokój 26, w godzinach od 8.00 do 15.30, a w pozostałe dni tygodnia po uzgodnieniu telefonicznym: 18 20 23 949. Termin każdej wizyty u Rzecznika należy uzgodnić telefonicznie.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy wyłącznie konsumentom. Zgodnie z art. 221 kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną, dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Starostwie Powiatowym w Zakopanem udziela pomocy wyłącznie Mieszkańcom Powiatu Tatrzańskiego.
Mieszkańcy innych gmin / miast mogą uzyskać pomoc rzecznika konsumentów w swoim powiecie / mieście. Dane teleadresowe właściwego rzecznika należy ustalić w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta na terenie którego zamieszkuje konsument. Dane te można też znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.