Jak podaje Tatrzańska Izba Gospodarcza, ostatni sezon w Zakopanem nie należał do tych najlepszych. Dochody firm prosperujących na Podhalu spadły o 30% w porównaniu z rokiem 2009.
Co sprawia, że Podhale traci zainteresowanie turystów? Według niektórych z nich zniechęcają m.in. buble reklamowe, fałszywe informacje donoszące o braku wolnych miejsc noclegowych, a nawet negatywny oddźwięk emitowanego przez telewizję Polsat serialu „Szpilki na Giewoncie”.
Winy, za najgorszą od 10 lat sytuację na Podhalu, można doszukiwać się m.in. w katastrofie w Smoleńsku, powodziach i pyle wulkanicznym. Niesprzyjająca wyprawom w góry okazała się również pogoda. Ogólnoświatowy kryzys wpłynął ponadto na większe firmy, które postanowiły obciąć fundusze na wyjazdy szkoleniowe i konferencje.
Błędy w promocji popełniło również samo miasto. Brak odpowiedniej reklamy i nowych atrakcji nie sprawi, że gości w Zakopanem przybędzie.
(ag)
Źródło: www.tur-info.pl