Według zatwierdzonej w piątek (19.11.) przez Sąd Najwyższy uchwały, biura podróży będą musiały uważać na swoje obietnice. Jeśli klient stwierdzi, że jego oczekiwania względem oferty rozminęły się z rzeczywistością zaproponowaną przez biuro turystyczne, może oddać sprawę do sądu. I ma duże szanse na wygranie procesu.
Do tej pory nie było jasnego prawa, które sankcjonowałoby straty niematerialne poniesione przez klientów biur podróży. Co prawda regulował tę kwestię wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 2002 roku, jednak zakładał on jedynie, że definicja „szkody” obejmuje również straty niemajątkowe.
Dzięki nowej uchwale, nierzetelne realizowanie umowy przez biura podróży może się skończyć wyrokiem sądu. Niezadowoleni z wycieczki turyści zyskali tym samym nową broń przed turystycznymi ofertami – bublami i nieuczciwymi touroperatorami.
(ag)
Źródło: www.onet.pl