E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Nowiny
 Przegląd prasy i nowin
   Zakopane
   Tatry
   Podhale
   Kultura
   Narty
Felietony
Opowiadania
Multimedia
Gastronomia
Fotoreportaże
Dziennikarze PPWSZ
Kalendarz imprez
Pogoda/kamery
Ogłoszenia
Forum dyskusyjne
Redakcja
 Reklama
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Podhale
Nowa nadzieja dla Podhala – studium
 dodano: 25 Października 2008    (źródło: Gazeta Krakowska - www.gk.pl - 2008/10/25)
Odrzucany przez GDDKiA projekt tunelu w Poroninie ma sens (PROJEKT ANDRZEJA CHOWAŃCA RYBKI)

Górale są za nowymi trasami „zakopianki”. Cztery pasy do Zakopanego nie są pewne.

Projekt czteropasmowej „zakopianki” aż do samego Zakopanego, który jest autorstwa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie jest najlepszym rozwiązaniem dla Podhala.


Tam mówią górale od dłuższego czasu, a teraz zostało to potwierdzone przez inżynierów z firmy IV V GmbH, która to na zlecenie marszałka małopolskiego wykonuje studium komunikacyjne dla Podhala. Być może też do zrealizowania jest projekt Andrzeja Chowańca Rybki z Poronina o puszczeniu drogi i szyn kolejowych w tunelu na wysokości skrzyżowania w Poroninie.

Wnioski takie pojawiły się po wczorajszym spotkaniu w starostwie tatrzańskim przedstawicieli firmy wykonującej studium z samorządowcami i mieszkańcami Podhala.

Przedstawione przez firmę wykonującą wstępne wnioski do studium zakładają, że koncepcja GDDKiA o doprowadzeniu centralnego ruchu do samego Zakopanego stoi pod znakiem zapytania.

– Spowodować to może sztuczne rozdzielenie obszaru Podhala, utrudnienia w komunikacji publicznej – zaznacza Marek Wyszkowski, przedstawiciel IV VGmbH. Stąd propozycja, aby ruch rozchodził się w Nowym Targu na Czarny Dunajec, Pieniny, czy Białkę Tatrzańską. Do tego, zdaniem projektantów studium, warto położyć nacisk na rozwój komunikacji szynowej między Nowym Targiem a Zakopanem.

Po spotkaniu cieszyć może się Federacja Obrony Podhala, której projekt tunelu w Poroninie został wzięty pod uwagę.

– Puszczenie drogi i kolei w tunelu to ciekawe rozwiązanie – zaznaczył Wyszkowski. Józefa Chromik, prezes federacji, zaznaczyła, iż cieszą się, że ich projekty zostały wzięte pod uwagę.

Teraz góralom i całemu Podhalu pozostaje czekać na szczegółowe projekty dróg.

Łukasz Bobek











«« Powrót do listy wiadomości


 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    1670





Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2025