E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Nowiny
 Przegląd prasy i nowin
   Zakopane
   Tatry
   Podhale
   Kultura
   Narty
Felietony
Opowiadania
Multimedia
Gastronomia
Fotoreportaże
Dziennikarze PPWSZ
Kalendarz imprez
Pogoda/kamery
Ogłoszenia
Forum dyskusyjne
Redakcja
 Reklama
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Podhale
Zakopane razem z powiatem
 dodano: 2 Marca 2007    (źródło: Dziennik Polski - www.dziennik.krakow.pl - 2007/03/02)
Burmistrz Zakopanego Janusz Majcher (z lewej) i starosta tatrzański Andrzej Gąsienica-Makowski podpisali wczoraj porozumienie o promocyjnej współpracy (Fot. Rafał Gratkowski)

Agencyjna współpraca zamiast konkurencji.

Zamiast niezdrowej konkurencji będzie ścisła współpraca przy organizacji dużych i małych imprez, wspólne reprezentowanie regionu i skuteczne pozyskiwanie dużych pieniędzy z różnych źródeł. To ma być efekt dwóch podpisów złożonych wczoraj przez włodarzy Zakopanego i powiatu tatrzańskiego.


Zakopane zdecydowało się dołączyć do wspólnych działań promocyjnych wszystkich gmin wchodzących w skład powiatu tatrzańskiego. Wczoraj w zakopiańskim magistracie podpisano porozumienie o ścisłej współpracy w ramach Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury. - Powstała z inicjatywy pana starosty Andrzeja Gąsienicy-Makowskiego Agencja, dysponując dużym majątkiem własnym, pozwoli znacznie wzmocnić działania promocyjne regionu - zaznaczył burmistrz Zakopaengo Janusz Majcher, podpisując umowę. Dodał, że wspólne działania prowadzone będą we wsparciu finansowym i merytorycznym sąsiednich gmin. Działające do tej pory Biuro Promocji Zakopanego zostanie zlikwidowane. Decyzja o połączeniu sił nastąpiła po konsultacji z właścicielami dużych przedsiębiorstw turystycznych, hoteli, restauracji oraz Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.

- Razem będzie nam łatwiej pozyskać środki finansowe na cały subregion niż na jedną miejscowość - podsumował starosta Andrzej Gąsienica-Makowski.

Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury, zdaniem prezesa Tatrzańskiej Izby Gospodarczej Andrzeja Kaweckiego, który jest koordynatorem działania agencji, ma zarobić na siebie, na promocję miasta, na promocję regionu. Temu służyć ma m.in. jej majątek przekazany przez starostwo: domy wczasowe "Wanta" i "Jasny Pałac", plac pod Gubałówką, działka przy ul. Nowotarskiej 9. - Biuro Promocji Zakopanego miało swój budżet roczny w granicach 2-2,5 miliona złotych. Z czego 1,5 miliona to pieniądze z budżetu miasta, reszta od pozyskanych sponsorów. Dużym obciążeniem powodującym niejednokrotnie zapaść finansową była dla Biura Promocji np. organizacja Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich. Teraz tę imprezę będzie dużo łatwiej poprowadzić przez agencję, która dysponować będzie kwotą około 4 mln złotych - przypomniał burmistrz Janusz Majcher. Prezes Andrzej Kawecki dodał, że agencja jako organizacja samorządowa nie będzie mogła wykazywać zysku, a każde pozyskane pieniądze, nawet z prowadzonej działalności gospodarczej, będzie musiała inwestować w promocję miasta i regionu.

(RAV)











«« Powrót do listy wiadomości


 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    2743





Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024