Nowa agencja promocji zajmie się wspieraniem Zakopanego, powiatu, a także gmin wchodzących w jego skład.
Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury powołana do życia kilka miesięcy temu przez starostwo powiatowe, będzie także obsługiwać miasto Zakopane oraz pozostałe gminy wchodzące w skład powiatu tatrzańskiego. Porozumienie o współpracy podpisali wczoraj burmistrz Zakopanego Janusz Majcher i starosta tatrzański Andrzej Gąsienica-Makowski.
- Nowa agencja ma przede wszystkim wzmocnić promocję Zakopanego, powiatu i gmin wchodzący w jego skład - zaznaczył burmistrz Janusz Majcher.
Będzie to działanie jednej organizacji na rzecz całego Podhala.
- Jako większa jednostka zyskamy także większą szansę na pozyskanie pieniędzy z zewnątrz na promocję i rozwój - podkreślał starosta Andrzej Gąsienica-Makowski.
Według Andrzeja Kaweckiego, koordynatora formującej się wciąż nowej organizacji, należy postawić przede wszystkim na promocję marki Zakopane.
- Aby to osiągnąć musimy zacząć od poprawy wizerunku naszego miasta - zapowiedział Andrzej Kawecki.
Podpisane porozumienie oznacza także, że starostwo powiatowe i miasto Zakopane przekażą wszystkie pieniądze, które dotychczas przypadały na biuro promocji Zakopanego i referat promocji starostwa powiatowego. Łącznie więc nowa agencja będzie dysponować początkowo budżetem rzędu 4 milionów zł.
(łb)