Janusz Powolny – dyrygent urodzony w 1964 roku w Warszawie, uczył się gry na fortepianie w Konserwatorium Muzycznym w Bernie (Szwajcaria), następnie w Szkole Muzycznej im. Elsnera w Warszawie, którą ukończył z wyróżnieniem w klasie A. Radziwonowicz. Studiował dyrygenturę w Akademii Muzycznej w warszawie (dyplom w klasie prof. R. Dudka), jak również w Hochschule für Musik w Monachium, a także w Wiedniu, w Mozarteum w Salzburgu, oraz w Ecole Normale de Musique w Paryżu (dyplom, jako stypendysta rządu francuskiego), jak również podczas licznych kursów mistrzowskich w wielu krajach Europy (m.in. z Bernsteinem, Celibidache, Gergievem, Etvosem).
W 1994 został finalistą najpoważniejszego międzynarodowego konkursu dyrygenckiego – im. Ansermeta w Genewie, a w 1995 laureatem konkursu dla dyrygentów w Paryżu.
W 1993 był II dyrygentem Filharmonii Łódzkiej, natomiast w latach 1995-1999 Dyrektorem Naczelnym i Artystycznym Filharmonii w Opolu (oraz utworzonej przez siebie Opolskiej Orkiestry Kameralnej).
Od 2000 roku jest dyrektorem Orkiestry Kameralnej „Sinfonietta Polonia”. Współpracował z niemal wszystkimi orkiestrami w Polsce (m.in. z Sinfonia Varsovia, NOSPR-em) oraz z wieloma zespołami zagranicznymi (m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Czechach, Włoszech, Kanadzie, Korei, Egipcie, Tunezji, Rosji, Hiszpanii, oraz na Litwie, Ukrainie, Słowacji i Węgrzech). Występował na licznych festiwalach w Polsce m.in. Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Gaude Mater, Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych oraz za granicą. Współpracuje na stałe z Międzynarodowym Festiwalem Muzycznym w Busku-Zdroju.
Brał udział w pracach jury międzynarodowych konkursów muzycznych w Polsce i za granicą.
Nagrywał dla NOSPR-u, Radia Szwajcarskiego oraz nagrał płytę kompaktową z Filharmonią Opolską. Płyta live z muzyką filmową Henryka Kuźniaka (wraz z Polską Orkiestrą Radiową) otrzymała Złotą Płytę.
Ukończył także studia językowe w Instytucie Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz kursy menedżerskie z dziedziny zarządzania kulturą.
W latach 1990-1992 był Dyrektorem Festiwalu Światowe Dni Muzyki Warszawa’92, nominowanego do nagrody The Classical Music Award w kategorii „Najlepszy Festiwal Roku 1992 na Świecie”.
Od 1992 jest Dyrektorem Oddziału Warszawskiego Impresariatu „Ars Vitae”.
Od 1994 jest Dyrektorem Agencji Artystycznej JP, w ramach której realizuje duże projekty z czołowymi orkiestrami i solistami polskimi, a także zagranicznymi (m.in. stała współpraca z Gwendolyn Bradley, Vadimem Brodsky’m i in.).
Adam Zdunikowski - śpiewak (tenor), urodzony 30 maja 1966 w Warszawie. Studiował w klasie śpiewu Romana Węgrzyna w warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończył w 1991. Jest laureatem wielu konkursów: w 1991 otrzymał wyróżnienie na KONKURSIE SZTUKI WOKALNEJ IM. ADY SARI w Nowym Sączu, w 1992 - III nagrodę na I KONKURSIE WOKALNYM IM. STANISŁAWA MONIUSZKI w Warszawie, w 1995 został finalistą MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU WOKALNEGO "BELVEDERE" w Wiedniu.
Brał udział w następujących festiwalach muzycznych: FESTIWALU MOZARTOWSKIM w Zielonej Górze (1991), XXX FESTIWALU MONIUSZKOWSKIM w Kudowie Zdroju (1991), X TYGODNIU TALENTÓW w Tarnowie (1992), >>> XXX MIĘDZYNARODOWYM FESTIWALU "WRATISLAVIA CANTANS" (1995), I i III FESTIWALU OPEROWYM w Bydgoszczy (1994, 1996), V MIĘDZYNARODOWYCH SPOTKANIACH MUZYCZNYCH WSCHÓD-ZACHÓD w Zielonej Górze (1996), I i II FESTIWALU OPEROWYM w Krakowie (1997, 1998), MIĘDZYNARODOWYM FESTIWALU MUZYKI I SZTUKI w Bejrucie (1999).
W 1990 zadebiutował na scenie kameralnej Teatru Wielkiego w Warszawie partią Clema w MAŁYM KOMINIARCZYKU Benjamina Brittena. W tym samym roku podjął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, która zaowocowała udziałem w FESTIWALACH MOZARTOWSKICH (1990, 1991, 1996, 1998). W 1991 został solistą Teatru Wielkiego w Warszawie. Ma w swoim dorobku role w takich operach, jak FIDELIO Ludwiga van Beethovena, NORMA Vincenzo Belliniego, CARMEN Georgesa Bizeta, EUGENIUSZ ONIEGIN Piotra Czajkowskiego, ŁUCJA Z LAMMERMOORU Gaetano Donizettiego, FAUST Charlesa Gounoda, STRASZNY DWÓR Stanisława Moniuszki, DON GIOVANNI, UPROWADZENIE Z SERAJU, WESELE FIGARA Wolfganga Amadeusa Mozarta, OPOWIEŚCI HOFFMANNA Jacquesa Offenbacha, MADAME BUTTERFLY i LA RONDINE Giacomo Pucciniego, CYRULIK SEWILSKI Gioacchino Rossiniego, SALOME Richarda Straussa, TRAVIATA Giuseppe Verdiego, >>> KRÓL ROGER Karola Szymanowskiego.
Począwszy od 1992 współpracuje regularnie z teatrami operowymi w Bydgoszczy, Bytomiu, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku i Szczecinie. W 1996 nawiązał współpracę z hamburską Staatsoper, śpiewając partię Ferranda w COSÍ FAN TUTTE Wolfganga Amadeusa Mozarta. Z zespołem tym odbył tournée po Japonii. W sezonie artystycznym 1998/1999 współpracował z Teatrem Narodowym w Pradze, gdzie występował w przedstawieniach CYRULIKA SEWILSKIEGO Gioacchina Rossiniego i CZARODZIEJSKIEGO FLETU Mozarta.
Adam Zdunikowski ma również bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy (około 30 tytułów), z którym występował m.in. w filharmoniach Białostockiej, Koszalińskiej, Olsztyńskiej, Opolskiej, Rzeszowskiej, Szczecińskiej, Wrocławskiej, Zielonogórskiej i poza granicami kraju.
Krzysztof Marciniak - tenor, w roku 1982 zdobył pierwsze miejsce na Konkursie Wokalnym organizowanym przez łódzką Akademię Muzyczną i gazetę „GŁOS”. W roku 1988 zostaje Studentem I-go roku tej uczelni w klasie Prof. Jadwigii Pietraszkiewicz ; dyplom ukończenia Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi z wynikiem bardzo dobrym uzyskał w klasie prof. Adama Dulińskiego.
W czasie studiów występował w przedstawieniach premierowych w Teatrze Wielkim w Łodzi jako Damazy („Straszny Dwór” St. Moniuszki), Bojomir („Zamek na Czorsztynie” K. Kurpińskiego) i w partii tytułowej opery „Dyrektor Teatru” W.A.Mozarta.
W roku 1988 podpisuje umowę z Operą i Operetką w Szczecinie, gdzie do 1992 roku jest jego solistą. W 1992 roku wraca do Łodzi do Teatru Muzycznego, gdzie zostaje pierwszym tenorem tej sceny: (Edwin) w Księżniczce Czardasza E. Kalmana ,( Su-Czong) w Krainie Uśmiechu F. Lehara,( Barinka’y) w Baronie Cygańskim J. Straussa II,( Eisenstein i Alfred) w Zemście Nietoperza J. Straussa II, (Tassilo) w Hrabinie Maricy E.Kalmana,( Kamil de Rosilion) w Wesołej Wdówce F. Lehara - to jego najważniejsze kreacje operetkowe. W roku 1994 otrzymuje propozycję przygotowania partii Alfreda w operze Traviata G. Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, jest jego solistą do 1995 roku. Od tego też roku jest czołowym artystą Teatru Wielkiego w Łodzi, jego solistą pozostaje do dnia dzisiejszego. W repertuarze operetkowym posiada jeszcze wiele wybitnych głównych ról, m.in. F. Reymond – Błękitna Maska, Oscar Nadbal – Polska Krew, Jurij Milutin – Popłoch wśród dziewcząt, Wiktoria i jej Huzar – P. Abrahama i inne.
Posiada szeroki repertuar operowy (opery Verdiego, Pucciniego, Donizettiego, Mozarta. Czajkowskiego, Moniuszki i in.) oraz oratoryjny (Verdi, Mozart, Dworak).
Od 1988 roku uczestniczy we wszystkich najważniejszych tournee zagranicznych z Teatrami macierzystymi po Europie Zachodniej, występował na najważniejszych scenach od Berlina, Frankfurtu nad Menem, Stuttgartu, Monachium, Zurichu, Salzburga po Brukselę, Amsterdam, Rotterdam, Hagę. W kraju uczestnik wielu festiwali muzycznych, m.in. w Krynicy, Kudowie Zdrój ,Wrocławiu, Ciechocinku, Leżajsku, Bydgoszczy (spektakle i koncerty transmitowane przez TV Polonia,TV Trwam na cały świat). Współpracuje z Operą Krakowską , Gdańską , operą Nova w Bydgoszczy , Teatrem Muzycznym w Łodzi i w Lublinie, Filharmonią Łódzką, Rzeszowską, Zielono-Górską, Lubelską i Dolnośląską, jak również z wieloma agencjami w kraju. Często umila wieczory widzom, biorąc udział w spektaklach i koncertach na wielu estradach i scenach całej Polski.