E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Nowiny
 Przegląd prasy i nowin
   Zakopane
   Tatry
   Podhale
   Kultura
   Narty
Felietony
Opowiadania
Multimedia
Gastronomia
Fotoreportaże
Dziennikarze PPWSZ
Kalendarz imprez
Pogoda/kamery
Ogłoszenia
Forum dyskusyjne
Redakcja
 Reklama
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Kultura
NAJWIĘKSZE FILMOWE WYDARZENIE LATA!
 dodano: 6 Września 2010

120 tys. widzów! 800 seansów filmowych! 100 tytułów kinowych! - Zakończył się festiwal Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010


W tym roku filmy wyświetlane na festiwalu Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010 obejrzało ponad 120 tysięcy widzów. Największą popularnością cieszyły się projekcje w kinie na sopockim molo, które odwiedziło ponad 70 tysięcy osób. Kolejnych 30 tysięcy widzów zasiadło na zakopiańskich Krupówkach a prawie 20 tysięcy oglądało filmy w jeżdżącym między Bałtykiem a Tatrami pociągu PKP Intercity TLK „Orange Kino Letnie” z jedynymi na świecie Wagonami Filmowymi.

Zainteresowanie widzów tegoroczną ofertą było ogromne. Liczba osób przychodzących na seanse w kinach plenerowych przekroczyła oczekiwania organizatorów. By zająć miejsce na leżaku lub góralskiej ławie, widzowie przychodzili do kina już nie na godzinę przed seansem jak w roku ubiegłym, ale nawet dwie godziny wcześniej. W repertuarze Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010 wyświetlono ponad 100 najciekawszych tytułów filmowych tym roku repertuar podzielono na dni tematyczne: poniedziałki z rodziną, wtorki z klasyką, środy z Orange i mega hitem, roztańczone czwartki, kino akcji w piątki, soboty z komedią oraz zakochane niedziele. Tytułami najchętniej oglądanymi były: "Kac Vegas", "Seks w wielkim mieście", "Kochaj i tańcz", "Sherlock Holmes", "Trick". Rekord frekwencji padł w Sopocie na molo podczas lipcowej projekcji filmu „Kac Vegas”, na który przyszło ponad 2500 osób! ostatnich lat. Wśród nich każdy mógł znaleźć coś dla siebie. W

Dwa składy pociągu TLK „Orange Kino Letnie” z Wagonami Filmowymi, uruchomione specjalnie na czas wakacji przez oficjalnego przewoźnika projektu – spółkę PKP Intercity - kursowały codziennie w obie strony pomiędzy Sopotem a Zakopanem łącząc zimową i letnią stolicę Polski. Uroczysty chrzest Wagonów Filmowych oraz nadanie nazwy pociągowi odbyły się podczas konferencji prasowej w Warszawie. Rodzicami chrzestnymi wagonów filmowych zostali Katarzyna Figura i Piotr Siwkiewicz grający razem w słynnym filmie „Pociąg do Hollywood”. Podczas każdej podróży pociągiem TLK „Orange Kino Letnie” pasażerowie mogli oglądać te same filmy, co w kinach na Molo i przy Krupówkach oraz wiele innych przebojów kinowych i seriali telewizji TVN. W lipcu i sierpniu Wagony Filmowe pokonały swoją trasę 124 razy, dzięki czemu filmy obejrzało blisko 20 tysięcy podróżnych.

W tym roku Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010  obfitowało w wiele atrakcji dodatkowych. Ogromną popularnością cieszyły się „Weekendy Sportów Ekstremalnych z Orange”. Ponieważ pokazy filmów odbywały się wieczorem, marka Orange zdecydowała się zaproponować swoim klientom dodatkowe atrakcje w ciągu dnia. W dniach 17 - 18 lipca, 31lipca - 1 sierpnia oraz 14 - 15 sierpnia zorganizowano pokazy i zawody w takich dyscyplinach jak skimboarding, wakeboarding, kitesurfing, skateboarding. Szacuje się, że podczas trzech weekendów miasteczka sportów ekstremalnych w obu miastach odwiedziło ok. 5000 osób. Twarzą weekendów był Bartosz Obuchowicz aktor i miłośnik sportów ekstremalnych.

W obu miastach czynne były Punkty Informacyjne, w Sopocie przy Molo a w Zakopanem na pl. Niepodległości i przy Krupówkach. Można tu było uzyskać informacje o projekcie i repertuarze, zapisać się na zawody i skorzystać wielu z dodatkowych atrakcji. Ustawiono strefy XBOX, w których chętni grali w gry komputerowe. W Sopocie, przez 24 godziny na dobę, czynna była kawiarenka internetowa Wirtualnej Polski z 10-ma stanowiskami komputerowymi. Wszystkie cztery Punkty Informacyjne odwiedziło w ciągu dwóch miesięcy trwania festiwalu ponad 200 tys. osób.

Sponsor wspierający festiwalu marka Żywiec Zdrój codziennie przez całe wakacje przed każdym seansem w obu kinach plenerowych oraz w Punktach Informacyjnych serwowała bezpłatnie miłośnikom kina wodę mineralną Niebieską gazowaną ze smakiem. Łącznie w obu miastach rozdano 150 tys. butelek wody, która w te wyjątkowo w tym roku upalne dni i wieczory cieszyła się ogromną popularnością.

Portal OrangeKinoLetnie.wp.pl. zawierający szczegółowe informacje o projekcie, repertuarze, recenzje filmów, rozkład jazdy pociągu z Wagonami Filmowymi, prognozę pogody z Sopotu i Zakopanego, a także zdjęcia z seansów i filmy z „Weekendów Sportów Ekstremalnych z Orange” uzyskał prawie czterokrotny wzrost liczby unique userów. W 2009 było ich 50 tys. a w edycji 2010 ponad 170 tys. Liczba odsłon wzrosła z 400 tys. do ponad 1 miliona.

Orange Kino Letnie zawitało w tym roku do portali społecznościowych. Stworzono profile w takich serwisach jak: Facebook, Nasza Klasa, Twitter, kanałach video You Tube oraz Vimeo. Największym zainteresowaniem cieszył się profil na Facebooku, na którym na dzień 31 sierpnia zgromadziliśmy aż 2 253 fanów. Ta ilość ciągle rośnie. Zapraszamy kolejnych fanów, bo nie zamierzamy próżnować przez sezon zimowy. Czekając na kolejną edycję Orange Kino Letnie będziemy dzielić się z naszymi widzami ciekawostkami ze świata filmów, przygotowaniami do kolejnej edycji i co najważniejsze będziemy regularnie organizować ciekawe konkursy.

ORANGE KINO LETNIE SOPOT – ZAKOPANE 2010 W LICZBACH

  • Ponad 120 tys. widzów!
  • Ponad 800 seansów filmowych!
  • Ponad 100 tytułów kinowych!
  • 70 tys. widzów w Kinie na Molo 
  • 30 tys. widzów w Kinie przy Krupówkach
  • 20 tys. widzów w Wagonach Filmowych
  • 5 tys. uczestników „Weekendów Sportów Ekstremalnych z Orange”
  • 200 tys. odwiedzających Punkty Informacyjne
  • Ponad 2000 fanów na Facebooku
  • Ponad 1 milion odwiedzin strony www.OrangeKinoLetnie.wp.pl

Projekt Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2010 został zorganizowany przez firmę Outdoor Cinema największego w Polsce specjalistę od plenerowych projekcji filmowych. Outdoor Cinema jest jedną z pierwszych firm w Polsce, która w sposób profesjonalny, pracując na sprzęcie o najnowocześniejszej technologii, zajęła się organizacją nietypowych pokazów filmowych. Stacjonarne kino letnie, kino objazdowe, kino samochodowe, projekcje na plaży, na dachu wieżowca, a nawet na wodzie - to tylko część możliwości. Orange Kino Letnie Sopot - Zakopane 2010 to kolejny sukces firmy. Na najbliższy rok Outdoor Cinema planuje kontynuację projektu i nowe niespodzianki dla wszystkich miłośników kina. Więcej informacji na stronie www.outdoorcinema.pl

Projekt filmowy Orange Kino Letnie zapoczątkowany został w 2007 roku przez firmę Outdoor Cinema i PTK Centertel, operatora sieci Orange. Współorganizatorami projektu, podobnie jak w roku ubiegłym są miasta partnerskie Sopot i Zakopane, Kąpielisko Morskie Sopot oraz Biuro Promocji Zakopanego. Oficjalnym przewoźnikiem jest PKP Intercity, a partnerem strategicznym telewizja TVN. Patronami medialnymi są: Radio ZET, Planeta FM, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza. Imprezę wspiera także sieć salonów EMPIK, firma reklamy zewnętrznej AMS oraz sieć bankomatów Euronet. Sponsorami wspierającymi są: Villeroy&Boch, Żywiec Zdrój i Samsung oraz „N” telewizja nowej generacji.

Więcej na stronie www.orangekinoletnie.wp.pl

Wspomnieniami z wakacji z Orange Kino Letnie można podzielić się na naszym facebookowym profilu www.facebook.com/OrangeKinoLetnie 

-------------------

Materiały dla mediów dostępne są na FTP:

ftp.prasa.kinoletnie.pl

login:prasa
pass:prasakinoletnie2010

----------------------------------------

 











«« Powrót do listy wiadomości


 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    670





Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024