|
nawigacja: Z-ne.pl » Portal Zakopiański |
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
jakoś nie widzę tu absurdu.
Po 1sze - co ma ten odcinek do Zakopianki? Musisz mieć koniecznie drogę ekspresową z Zakopca do Koscieliska? Przecież to bezsens żeby tam utrzymywać dwa pasy skoro niedaleko zaczyna się Kościelisko i za chiny tam autostrady nie pociągniesz. Poza tym PO CO? Trudno nie robić teraz nic w Zakopcu \"bo nie możemy rozbudować zakopianki\".
Po 2gie - zrobienie tam pasażu dla pieszych \"wydłuża\" Krupówki o kilkaset metrów i pozwala na to żeby część Zakopca między ul. Kościeliską a hotelem Kasprowy nabrała turystycznego charakteru. To jest ładna okolica ale zaniedbana, a to da szansę na odnowienie. Wg mnie to fajny pomysł który jeżeli zostanie wykonany z głową i pieniędzmi może dać bardzo fajny efekt.
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
a jeszcze ponad 150 lat temu z Nowego Targu do Zakopanego jechano furką i było OK!!! Docelowe myślenie prowadziło do obranego celu! . Rafał, może do zobaczenia na piwie Pod Piórem ( zakąski przyniesiemy własne )
|
rolf
17:27 Pn, 19 Lis 2012 |
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Rolfie brzmi kusząco, szkopuł w tym, że w tym roku już się tam nie wybiorę
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
ja też w tum roku nie dam rady, ale zaraz na początku 13 owszem owszem
|
rolf
10:22 Wt, 20 Lis 2012 |
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
O! To może coś z tego będzie
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Panie Rafale !
Z całym szacunkiem , ale w moim rozumowaniu nie ma sprzeczności. Bo po pierwsze , to dwupasmowa docelowa droga od Nowego Targu jest niezbędna tylko do Kir , bo dalej natężenie ruchu nie wymaga jej poszerzenia. A do Kir jest docelowo potrzebna z uwagi na zawody biathlonowe - mam nadzieję dużej rangi międzynarodowej. To ten element myślenia perspektywicznego.
To także odpowiedź dla Yaceya - dlaczego dwupasmowa droga do Czarnego Dunajca nie jest potrzebna , ale do Kir tak.
Po drugie , to ja nie jestem przeciw remontowi estakady - to jest niezbędne , ale przeciw wydawaniu pieniędzy na ten "więzienny" spacerniak.
I to z widokiem na Targowicę , a od poziomu Krupówek/Targowicy to trzeba jeszcze za tą samą pulę pieniędzy wykonać schody na poziom estakady !
I dlatego pytam - kto będzie chciał po takich schodach wchodzić /a może jeszcze zrobimy tam windę ? - i to w centrum Targowicy - czyli kosztem góralskich straganów - to dopiero będzie krzyk , bo zabieramy ileś tam miejsc pracy !!/ po to , aby mieć betonowy spacerniak wzbogacony o ruch samochodowy na sąsiedniej nitce estakady. A przypomnę , że dziś jedyne wejście na estakadę jest koło Starego Cmentarza i gdyby tam w zamyśle Starosty miało być wejście na "spacerniak" , to przypominam , że to wejście zna może 1 % bywalców Targowicy. To jest ten absurd w myśleniu o estakadzie !
I dlatego należy moim zdaniem wyremontować estakadę zgodnie z wymogami docelowego ruchu samochodowego i do czasu budowy Zakopianki od Nowego Targu uruchomić jej pełny zakres dla ruchu lokalnego. A zaoszczędzone na "spacerniak" pieniądze przeznaczyć na inne cele - tych nie brakuje !
A jak wreszcie temat Zakopianki powróci , to będzie gotowy element obwodnicy centrum miasta.
Zresztą to przynajmniej dziwne , że ten sam Starosta niedawno stał się gorącym zwolennikiem komitetu Olimpiady 2022 w Zakopanem , a chce wydawać całkiem spore pieniądze no coś , co do niczego nie służy.
I jeszcze dwie odpowiedzi na Pana problemy:
1.Dobrze zrobiony remont estakady wystarczy na min. 30 lat - mam nadzieję , że wtedy będzie już docelowa Zakopianka , bo ten sam Starosta chce mieć tu Olimpiadę , a Pani Jagna Marczułajtis /z Poronina !/ obiecywała na tym samym spotkaniu w sprawie Olimpiady , że na pewno
ta Zakopianka będzie na czas !
Chcę przy okazji zapytać retorycznie ile do tej pory było miast-organizatorów Olimpiad Zimowych , które jak Zakopane miały może kilometr i to licząc ulicę Trzeciego Maja razem z estakadą dróg dwupasmowych ?
2.Aż za dobrze znam sprawę wiaduktów w Poznaniu - tu nie chodzi o przyszłą obwodnicę , ale trzecią ramę obwodową centrum miasta. Ich budowa teraz /jeden wiadukt pod ulicą Bukowską jest już gotowy , a drugi
w ciągu ulicy Smoluchowskiego jest w budowie/ to nie jest budowa na wyrost
, ale właśnie myślenie perspektywiczne. Bo dziś koszty ich budowy są zdecydowanie niższe od kosztów ich wykonania razem z tą planowaną trzecią ramą obwodową centrum Poznania /bo np. remonty ulic są teraz
i utrudnienia komunikacyjne są jednorazowe/ , a koszty utrzymania wykonanych wiaduktów , to tak naprawdę wartość przeglądów okresowych ich konstrukcji i koszenia trawy na skarpach. A za kilka lat - prawdopodobnie w koszcie nowego budżetu UE - czyli po 2014 roku dla miasta będzie jakby znaleziona gotowa inwestycja i to bez utrudnień
w budowie dla mieszkańców !!
Mogłem sobie czasem żartować - jak w przypadku Doliny Pięciu Stawów
i jej zlewni - teraz jednak to tylko prawda !
Pozdrawiam serdecznie !
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Panie Turysto-Projektancie, powtarzam - chciałbym mieć pańską nadzieję na dwupasmową zakopiankę.
Co do budżetu unijnego po 2014 niedługo się okaże, ale widać, że nie będzie łatwo. Temat z Poznania znam z telewizji, widziałem wiadukty "w polu" też mam nadzieję, że kiedyś zostaną połączone, jednak wiele w naszym kraju stoi "szkieletorów", z którymi nie ma co zrobić.
Dwie nitki do Kir - ledwo jedna tam się wije przez las i przysiółki, podejrzewam, że będzie ta sama historia co z zakopianką z Nowego Targu.
Zgadzam się z Panem, że deptak w rejonie targu to średni pomysł, ot takie sobie centrum miasta, w dodatku wzdłuż drogi przelotowej. Ja tam wolę spacerować po Tatrach, dzielnicach w okolicy TPN lub Starym Zakopanem. Wątpię tylko w sens budowania dwóch pasów. W moim regionie, na Śląsku, jest tzw. Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca obecnie Katowice z Zabrzem (docelowo z Gliwicami). Jej pierwszy odcinek ma może maks. 10 lat i wygląda ja ser - dziura na dziurze i to na trzypasmowej drodze, praktycznie mającej status autostrady. Dlatego zgadzam się z Pana założeniami "docelowego myślenia" jedynie w wariancie optymistycznym, czyli:
1. wybudowanie zakopianki do zakopanego, 2. solidne zbudowanie nowej drogi, 3. wybudowanie dwupasmówki do Kir. Jak jest u nas w praktyce, każdy wie. Pozdrawiam
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Czy ktoś normalny wierzy w olipiadę na Podhalu? Te pomysły przychodzą do głowy tym , którzy zarobią na tym kasę. Przecież trzeba będzie powołać jakieś komitety do spraw logistycznych, organizacyjnych, reklamowych, promocyjnych itd, itp, a w nich zasiądą znajomi, rodziny, koledzy, przyjaciele. A potem i tak "sprawa się rypnie" bo pan Córuś z panem Bachledą nie pozwolą zlikwidować płotu na Gubałówce, a pan Józkowy nie odda swojego "kawałka" pod Zakopiankę. Więc o po co budowa obwodnicy do samych kir?
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Panie Rafale !
Bardzo dziękuję za rzeczowe uwagi. I odpowiadam w kolejności:
1.Ad. Poznań - tu gwarantuję , że znając poznańską "solidność" ten dalszy ciąg nastąpi !
2.Ad. dwie nitki do Kir - Projektowanie dróg wymaga min. trzydziestoletniej perspektywy rozwoju ruchu samochodowego i może my już tego nie doczekamy /ale Panu życzę tego jak najbardziej/ , ale proszę mi wierzyć , że nie ma innej perspektywy rozwoju regionu bez tej drogi jako dwupasmowej od Nowego Targu do Kir. Bo bez niej Zakopane i region udusi się od samochodów najdalej za 10 lat.
3.Ad. Spacerniak czyli deptak w rejonie targu - cieszę się , że Pan myśli tak samo jak ja w tej sprawie.
4.Ad. Drogowa Trasa Średnicowa - nie znam tej trasy /pewnie to i dobrze czytając Pana opis/ , ale pamietam sprzed dziesięciu piętnastu może lat jak najpierw od strony Wrocławia kilkadziesiąt kilometrów przed Gliwicami kończyła się dziurawa autostrada i dalej po strasznych wybojach jechało się do Gliwic. Już osiągnięcie wtedy stacji paliw na wjeździe do Gliwic było prawie jak koniec problemów , ale i dalej nie było lepiej. Później do Gliwic już jechało się dobrze , ale dalej przejazd przez Zabrze do poczatków autostrady to było szukanie kiepsko ustawionych drogowskazów. I co - teraz juz o tym prawie nikt nie pamięta i od Wrocławia zwalniamy dopiero na bramkach autostrady przed Katowicami. Dlatego warto zawsze mieć nadzieję ! Nawet w przypadku budowy dróg !
5.Ad. Wariant optymistyczny - ten proszę mi wierzyć musi się spełnić , bo jako jedyny jest zgodny z logiką transportu kołowego i nie ma innego docelowego wyjścia. A nawet powiem więcej - nie byłbym zdziwiony , jeśli plany drogowe nie przewidują docelowo /ja ich nie znam , więc tylko głośno myślę/ , że w rejonie Witowa i Czarnej Góry ta nasza dwupasmowa Zakopianka nie przetnie granicy i dalej na południe nie zostanie powiązana ze słowackim systemem autostradowym. To dopiero byłoby ostateczne rozwiązanie drogowe dla całych Tatr !! I proszę pamiętać , że ten pomysł z "autostradą" na Słowację przez Witów jest mój !!
I takiego rozwiązania Panu i sobie życzę ....
Pozdrawiam serdecznie
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Szanowny Panie Turysto-Projektancie
Kilka słów o remontach w Poznaniu jako, że jest to maje miasto. Solidność poznańska i owszem ale gdy brak funduszy, to nic się samo nie zbuduje. Poznań jest wielkim terenem remontów, ale czy wszystko jest celowe to czas pokaże. Remontowana jest np.ul. Grunwaldzka do drogi dwujezdniowej, która nie jest ona drogą wylotową. Można nią dojechać do krajowj 5 lub do obwodnicy (fragment autostrady A2) ale dwa pasy kończą się kilkaset metrów przed przejazdem kolejowym na linii Warszawa- Berlin, który to przejazd z uwagi na ruch pociągów jest zamykany kilka razy na godzinę co powoduje gigantyczne korki. Budowany jest również tunel, aby Grunwaldzka miała bezkolizyjne skrzyżowanie z tzw. 3 ramą, której nie ma nawet w planach. Budowę owej ramy oprotestowali mieszkańcy, wśród których są decydenci. Tak więc w najbliższej a może i dalszej przyszłości 3 rama (taka mała obwodnica) nie ma szans powstać ale tunel będzie. Mogłabym podawać następne przykłady ale nie chcę przynudzać.Tak więc Pana gwarancje nie są poparte argunentami a czystą sympatią dla Pozanniaków. Dziękuję i pozdrawiam
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Szanowny Panie TURYSTO-PROJEKTANCIE.
Ewelina jest po polsku, ale to nie jest moje imię, więc niech zostanie ewalina. To prawda, wiadukt to nie tunel, ale jest on nad dziurą. Ten drugi też. Jak Pan słusznie zauważył, wszystko jest kwestią czasu i pieniędzy. I na tym zakończę, bo uważam że Zakopiański Portal nie jest miejscem do wymiany uwag na temat inwestycji w Poznaniu. Pozdrawiam ewalina
|
|
|
|
Re: REMONT ESTAKADY
|
|
|
Pani Ewalino !
Już minęło trochę czasu od naszej dyskusji , ale chciałbym odpisać i Pani
i Rafalowi i Yaceyowi i TomkowiN i pozostałym uczestnikom dyskusji.
Sądzę , że najlepszym podsumowaniem tej dyskusji będzie mimo zastrzeżeń Ewaliny Poznań , a konkretnie zachodnia część ulicy Dąbrowskiego /od ul. Polskiej na zachód , bo do pętli tramwajowej Ogrody tego nie zrealizowano/. Jeszcze w latach trzydziestych XX wieku /może w latach czterdziestych - tu nie wykluczam udziału niemieckich władz okupacyjnych , które np. rozpoczęły budowę poznańskiego odcinka autostrady nazywanej teraz A-2 w 1940 roku - niewielka część A-2 na zachód od Poznania wykorzystuje zbudowane wtedy przez Niemców nasypy !!/ zasadzono wzdłuż ulicy Dąbrowskiego od strony południowej pas drzew /lipy/ , które usytuowano uwzględniając powstanie drugiej nitki tej ulicy. Ta druga nitka ulicy Dąbrowskiego powstała w połowie lat siedemdziesiątych XX wieku dokładnie wg tych planów sprzed 30-40 lat.
I przez te dziesięciolecia utrzymywano linię zabudowy uwzględniając te niby stare plany !! Patrz Zakopane !!! I może jeszcze jeden przykład dla Pani Ewaliny , która jako poznanianka widzi to na codzień.
To ulica Lutycka tuż na wschód od Ronda Obornickiego. W latach siedemdziesiątych zbudowano podwójny wiadukt nad projektowaną wtedy
trasą średnicową do Piątkowa oraz dla szybkiego tramwaju. Jedna nitka tej trasy na Piątkowo powstała w latach dziewiędziesiątych jako ulica Księcia Mieszka I , a do dziś ani ulica Lutycka , ani trasa średnicowa nie doczekały się drugiej nitki. Ale jest zarówno teren jak i konstrukcja wiaduktów. Dlatego jeśli będzie finanowanie i potrzeby komunikacyjne /te już są !/ można te inwestycje kontynuować. Dodam tylko , że ulica Lutycka to element tej samej trzeciej ramy obwodowej Poznania co dwa poprzednio opisywane wiadukty pod ulicą Bukowską i Grunwaldzką !! To dowodzi wprost urbanistycznego myślenia nad komunikacją w Poznaniu. Z tym minimalnie kilkudziesięcioletnim okresem wyprzedzenia.
I dlatego pisząc o Zakopanem myślałem zarówno o Zakopiance jako dwupasmowej aż do Kir , ale i o zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych miasta i regionu nie na teraz , ale na praktycznie zawsze , bo to wystarczy na minimum trzydzieści - pięćdziesiąt lat , a i następne pokolenia nic pewnie nowego w tej sprawie nie wymyślą!! Bo i możliwości drogowe zostaną praktycznie wyczerpane /ewentualne trzecie pasy drogowe to tylko dziś teoria/ , ale i potrzeby pewnie będą inne - np. komunikacja napowietrzna - może szynowa lub wręcz tylko powietrzna.
Dlatego dziś staram się o docelową lądową komunikację dwupasmową dla Zakopanego !! Bo trzeba myśleć perspektywicznie !
Obyśmy się jej doczekali , czego wszystkim życzę !!!
|
|
Zmień styl wyświetlania forum: [ pokaż drzewko ]
|
|
Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »» |
|