ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE I TATRY - ZAKOPANE

E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE - PORTAL ZAKOPIASKI - ZAKOPANE
Noclegi - Baza turystyczna Noclegi - Baza turystyczna
kwatery, pensjonaty, hotele, noclegi
odbierz pocztinformacja online
Kamera online (webKamera) - widok na Tatry z okna MATinternet s.c. ZAKOPANE - ul. Ks. Stolarczyka 12
Narty Narty
spacery i wycieczki po Zakopanem, Podhalu, Tatrach spacery/wycieczki
informator turystyczny - Zakopane, Podhale Tatry informator turysty
Wielka Encyklopedia Tatrzańska encyklopedia
ośrodki narciarskie, wyciągi, narty, snowboard, deska, trasa, slalom, warunki na stoku, kamery ośrodki narciarskie
ABC turysty abc turysty
zaplanuj wycieczkę w Tatry zaplanuj wycieczkę
aktywny wypoczynek dla aktywnych
pogoda / warunki pogodowe - Zakopane, Podhale, Tatry pogoda / warunki
rozkłady jazdy PKS, PKP, BUSY rozkłady jazdy
dojazd do Zakopanego Zakopane - dojazd
galeria tatrzańska galeria tatrzańska
galerie użytkowników wasze galerie
wyślij kartkę elektroniczną wyślij kartkę
konkursy konkursy
folklor - muzyka góralska, śpiew góralski, taniec góralski, gwara góralska, kuchnia góralska, oscypek, ciupaga, strój góralski, zwyczaje góralskie folklor
kultura i sztuka kultura i sztuka
imprezy regionalne imprezy regionalne
baza turystyczna - noclegi, kwatery, pokoje, pensjonaty, apartamenty, hotele baza turystyczna
Zakopane, Tatry, Podhale
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane

nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Szukaj któregokolwiek słowa jak je wpisano
Szukaj wszystkich słów
  [ Zaawansowane wyszukiwanie ]

« Poprzedni wątek    [ lista tematów ]    Następny wątek »
Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Powiedzcie mi jak jest lepiej przejść tą trasę?
Planuję wejść na przełęcz od strony Polany Kondratowej a z Kasprowego zjechać kolejką lub odwrotnie. Trasa planowana na październik więc podpowiedzcie mi jeszcze jakie wtedy warunki pogodowe mogą mnie tam spotkać-pierwszy raz jadę jesienią.
 balbina977      13:46 Wt, 29 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Każde warunki mogą Cię spotkać w Tatrach w październiku :-)
Moim zdaniem trasa nie nastręcza trudności w żadnym kierunku, ale pogoda ma tu decydujące znaczenie.
 olap      16:56 Wt, 29 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Oczywiście, że mniej męczące będzie wjechanie na Kasprowy, niż wejście na Przełęcz pod Kopą K. Łącznik między tymi punktami prawie po terenie bez przewyższeń, jedynie idąc w kierunku Kasprowego, tuż przed samym szczytem masz lekko pod górkę. Wnioski wyciągnij sama , czy chcesz zupełny "lajcik" czy trochę się zmęczyć.:-)
Pozdr. i powodzenia
 miller      17:18 Wt, 29 Wrz 2009
Koniecznie kolejką?
Mając na myśli trasę w kierunku odwrotnym, rozumiem, ze masz na myśli wjazd kolejką - powiem szczerze- strata czasu na stanie w kolejce do kolejki. Zamiast stania 4 godziny - lepiej pomalutku w górę.
Pod względem widokowym polecam - jeśli zaczniesz od Kondratowej to z Kasprowego zejdź do Gąsienicowej i przez Boczań, widoki przednie.
Co do pogody to jesień w Tatrach często bywa zimowa;-)
Musisz być przygotowana na na każda pogodę i na pierwszy śnieżek.;-)
 elat      17:23 Wt, 29 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Kolejka dlatego że idę z mężem a on nie bardzooo.... Latem wchodziliśmy na Kasprowy przez Boczań , Gąsienicową a zjazd kolejką i ledwo się wyrobiliśmy, a cóż teraz kiedy robi się szybko ciemno? Co do kolejki to zdawało mi się że w październiku nie ma długich kolejek, ale jak widzę myliłam się-tak więc z pewnością zacznę od Kondratowej, mam nadzieję że damy radę podejść.
 balbina977      21:31 Wt, 29 Wrz 2009
Nie polecam zaczynać od przełęczy,bo wejście na nią spod schroniska nieźle daje w kość,a trzeba jeszcze dwie godziny drałować od Kuźnic.A na Kasprowy od razu do góry,a potem to już "tylko" z...Chociaż zejście z przełęczy do schroniska daje się we znaki kolanom,oj daje.Tak czy siak trasa piękna widokowo,bardzo ją lubię .Warto.
 ptt66      22:44 Wt, 29 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
schodziłam kiedyś z przełęczy do schroniska i lepiej mi się szło niż na przełęcz z doliny małej łąki. Ja bardziej obawiam się odcinka Przełęcz pod K -Kasprowy.
 balbina977      22:52 Wt, 29 Wrz 2009
Końcówka września, - w T. chyba też - jest deszczowa. Trasa Kasprowy - Przełęcz pod Kopą, może być w licznych miejscach niebezpiecznie śliska i tą kwestię radziłbym wziąć pod uwagę.
4 godz. w oczekiwaniu na miejsce do kolejki w Kuźnicach w październiku to chyba lekka przesada.
Przy niepewnej kondycji męża lepiej spróbować kolejką. Zwłaszcza, że początek i koniec trasy planujecie w Kuźnicach i na wejściu zdecydujecie jaki wariant wybrać. Przy złej pogodzie widno będzie nie dłużej niż 10 godzin, więc trzeba wcześnie zacząć, a w myśl zasady "strzeżonego... "zabrać ze sobą latarki.
Pomyślności!
 waclawhetman      23:34 Wt, 29 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Kolejki do kolejki są i to spore. Nawet rezerwację trudno załatwić. Doliną Małej Łąki nie powinno być większych kłopotów i jak dla mnie lepiej nią wchodzić niż schodzić. Pogoda jest zmienna. Dziś podawali o śniegu z deszczem w szczytowych partiach gór. Jeśli będzie mgła to kiepskie widoki. Ostatnio było widać na jakieś 10 m.
 Natalia_81      09:05 Śr, 30 Wrz 2009
Witam wszystkich,
trase z Kuźnic przez Konradową na Kasprowy przeszłam w tym roku w połowie września, czasowo zajęło mi to jakieś 6 godzin (od 9:00 do 15:00), w tym 15 minutowy odpoczynek przy schronisku na H.Konradowej i 15 min. na przełęczy pod Kopą Kondracką. Wejścia na przełęcz od schroniska nigdy nie udało mi się pokonać w podanym czasie 1.20h :-( Dalszy odcinek do Kasprowego z czasem prawie zgodnym z mapą, bez większych trudności - co "co kilka metrów" robione zdjęcia i z tego powodu opóźnienie. Trasę polecam przy ładnej pogodzie, ja miałam czmury i bardzo silny wiatr z południa, co nie było przyjemne.
Kolejka na Kasprowy przed godz.9 była długa na conajmniej 3 godziny stania, więc kolejką bez kolejki zjechałam do Kuźnic i potem na pyszny obiadek w Kolibecce przy Rondzie JPII.
Pozdrawiam.
 ZosiaK      10:22 Śr, 30 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Po co wchodzić Doliną Małej Łąki?, ...aczkolwiek można. Lepiej zielonym szlakiem z Hali Kondratowej prościutko na Przełęcz pod Kopą. No chyba, że chcemy zachaczyć o Przełęcz Kondracką i przejść przez Kopę Kondracką do Przełęczy Pod Kopą i dalej na Kasprowy.:-)
 miller      17:32 Śr, 30 Wrz 2009
Tak więc wiem już na pewno, że idziemy z Hali Kondratowej na Przełęcz Pod Kopą, potem na Kasprowy. Dzięki takiej trasie będę wiedziała (po podejściu na Przełęcz)czy damy radę iść dalej czy zawracamy.Mam tylko nadzieję że pogoda nam dopisze i widoczność będzie dobra.
Ach, i dzięki za pomoc , już nie pierwszy raz mi pomagacie (szczegulnie miller) fajnie że jest takie forum, a czytam je nawet jak jestem daleko od gór.pozdrawiam ;-)
 balbina977      20:58 Śr, 30 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Hej.Ja w sobotę przeszedłem trasę Kasprowy-Kopa Kondracka-Giewont-Przełęcz w Grzybowcu-Strążyska.Wjazd kolejką-z Kasprowego ruszyliśmy po 9 (w kolejce do kolejki ok. 1,5 godz , chciałem iść pieszo ale wsółtowarzysze stwierdzili ,że nie dadzą rady całej trasy piechotą), ze Strążyskiej wyszliśmy ok 18, było już szaro.Towarzystwo mało "wprawne" w chodzeniu no i częste postoje na robienie zdjęć, dlatego tak długo to trwało (w pażdzierniku dzień jeszcze krótszy -Twój mąż też mało wprawny-ja szedłbym do Kasprowego-wtedy gdy zajdzie taka potrzeba zawsze możecie zjechać kolejką).Pogodę mieliśmy piękną, no i widoki niesamowite. Pozdrawiam i życzę pogody
 jaro74      22:28 Śr, 30 Wrz 2009
Błąd jak wielbłąd, przepraszam za wielbłąda czyli wielkiego błęda , ... oczywiście "zahaczyć":-(:-(:-(
 miller      23:27 Śr, 30 Wrz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Moi znajomi z Kaszub /para w średnim wieku/, których poznaliśmy jadąc tam i z powrotem Monciakiem, zrobili prawie taką samą trasę, jaką proponuje jaro74, tylko dokładnie tydzien później -03.X.. Byli zachwyceni pogodą i trasą. Poza lekko dokuczliwym wiatrem, jeszcze letnie warunki, sucho, bezśnieżnie. To już niestety długo nie potrwa, ale dawno już nie było tak dobrej tatrzańskiej jesieni.
 waclawhetman      16:50 Pn, 05 Paz 2009
No i udało się przejść tą piękną trasę, co prawda w gęstej mgle i deszczu ale i tak było super (kolejki na Kasprowy nie było wcale). Cudem udało nam się wyjechać z Zakopca przed pierwszymi opadami śniegu.
 balbina977      18:46 Czw, 15 Paz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Witam, ja w ubiegły piątek zawitałam do "zapłakanego" Zakopanego. Przy dolnej stacji kolejki na Kasprowy 9 st. C i padał deszcz. Mimo to zdecydowałam się na wjazd i gdybym tego nie zrobiła, nie darowałabym sobie nigdy. To co zobaczyłam na Kasprowym to po prostu bajka. Jak we śnie. Morze mgły wokół, Kasprowy skąpany w słonku i ciepełko :). Taka pogoda i bajkowe krajobrazy towarzyszyły mi przez przejście do Przełęczy pod Kopą, na samej Kopie Kondrackiej i wszystko piękne kiedyś się kończy. Giewont przywitał mnie deszczem i mgłą. I w takiej pogodzie schodziłam aż do Kuźnic. Jednak taka deszczowa aura nie była w stanie zatrzeć pięknych , jesiennych widoków, które widziałam idąc z Kasprowego na Kopę :-).
Pozdrawiam
 Becky      08:58 Pią, 16 Paz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Potwierdzam Becky, 9.10.2009 było cudownie. Wstałem o 5.00, szaruga, mgła, deszcz - co tu robić w taką pogodę. wiadomo...w góry - coś mi zaświtało, że inwersja będzie. No i poszedłem na Halę G. , potem na Kasprowy. W połowie drogi nd hali na Kasprowy znalazłem się w pięknym słońcu ponad chmurami.
Oniemiałem, nie mogłem napaść oczu widokiem pierzynki chmur unoszącej się pod szczytami i nad całym Podhalem. Nad słowackimi, zbiegiem czasu rozpoczął się przepiękny taniec chmur gnanych wiatrem. Spektakl towarzyszył mi cała drogę przez Świnicę, aż do Zawratu. Potem było już gorzej, by nad Czrnym St. G. wszystko wróciło do normy, czyli mgły i mżawki jaką rozpocząłem dzień w Zakopanem. Dzień wcześniej o mało nie zdmuchnęło mnie z Czerwonych Wierchów.:D
 miller      21:38 Pią, 16 Paz 2009
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
przy dużym ruchu w Tatrach, ta trasa "czynna" jest przez całą zimę. Zanim zatem ktoś znów zapyta, czy w zimie można nią przejść, czy w śniegach można, to niech ma świadomość, że lawina pochłonęła turystę na tej trasie w rejonie Pośredniego W. Goryczkowego. Ze wstępnego komunikatu TOPR wynika, że podążał od strony Czerwonych Wierchów 31 stycznia, lawina zeszła do Dol. Świńskiej G.
Ą śniegu w T. tak mało i stopień zagrożenia lawinowego niestraszny. To jak widać albo nic nie znaczy, albo usypia czujność.
 ~wacław      13:45 Pn, 01 Lut 2010
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
szedłem tamtędy chyba z 10 razy latem i zimą w róźnych warunkach.
wiosną i jesienią warto skorzystać z kolejki wiadomo krótki dzien. Zimą pod koniec grudnia na piechotę od Kuznic przez przełecz i kasprowy do kużnic tez się da na upartego. :)))
A od czego zacząć .
Każda alternatywa jest dobra ,zalezy od warunków i wytrwałoscie hehe :)
Wg mnie lepiej sobie wejść od Kużnic na przełecz a z Kasprowego zjechać -większa satysfakcja z włożonego wysiłku. A z drugiej strony jak zaczynasz z czubka Kasprowego mozesz zawsze zahaczyć o Giewont i zejśc do Strązyskiej :))
 jasiek054      04:59 Pn, 22 Mar 2010
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
W zimie do Strążyskiej? Zamkniętym szlakiem?
 ~Paweł Litwiński      07:13 Pn, 22 Mar 2010
"zawsze /może i można/ zahaczyć o Giewont..." ale już nie zawsze uda się zejść do Strązyskiej. W zimie trasa: Wyżnia Prz. Kondracka-Grzybowiec wyłączona z ruchu, jest stosowny komunikat na stronieTPN. Trzy tygodnie temu, turyście z Częstochowy się nie udało. Znaleziono go u nasady żlebu spadającego z tej przełęczy do D. Małej Łąki. Myślę, że poślizgnięcie było przyczyną tej kolejnej niepotrzebnej? śmierci młodego człowieka.
 ~Wacław      10:35 Pn, 22 Mar 2010
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
niestety wiem o wszystkim :( ale da się przejść w warunkach odpowiednich bp :). O czym my w ogóle gadamy ,łazicie po Tatrach i nigdy wam się nie zdarzyło trochę nagiąć przepisów i wejść gdzie jest zakaz heheh
 jasiek054      17:31 Wt, 23 Mar 2010
tak tak ja wiem nie skracujte cestu i na Huncowski z przewodnikiem byte hhee
 jasiek054      17:37 Wt, 23 Mar 2010
Re: Kasprowy- Przełęcz pod kopą   Zgłóś moderatorowi do usunięcia
Tu nie chodzi o naginanie przepisów, ale o naprawdę niebezpieczne zimą miejsce. Z trawersu nad Doliną Małej Łąki można nieźle pojechać.
 ~Paweł Litwiński      17:51 Wt, 23 Mar 2010

Zmień styl wyświetlania forum:   [ pokaż drzewko ]

Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024