E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Narty
 Aktualności
   Bezpieczeństwo, porady
Kamery na wyciągach
Giełda sprzętu
 WYCIĄGI NARCIARSKIE
   Białka Tatrzańska
   Bukowina Tatrzańska
   Czerwienne
   Gliczarów Dolny
   Gliczarów Górny
   Kościelisko
   Murzasichle
   Poronin
   Zakopane
   Ząb
   Małe Ciche
 SZKOŁY NARCIARSKIE
   Białka Tatrzańska
   Bukowina Tatrzańska
   Czerwienne
   Gliczarów Dolny
   Gliczarów Górny
   Kościelisko
   Murzasichle
   Zakopane
 WYPOŻYCZALNIE SPRZĘTU
   Białka Tatrzańska
   Bukowina Tatrzańska
   Czerwienne
   Gliczarów Dolny
   Gliczarów Górny
   Kościelisko
   Murzasichle
   Zakopane
   Ząb
 NARTY
   Ciekawostki
    Historia
      Zawody
      Legendy nart
      Teksty archiwalne
      Narty na świecie
      SN PTT 1907 Z-ne
   Wielka Krokiew
   Sprzęt i technika
 SNOWBOARD
   Historia
   Jak powstaje deska
   Snowboard miękki
   Snowboard twardy
   Snowboard dla dzieci
   Snowboard dla kobiet
    Technika jazdy
      jazda na wyciągu
      skręcanie
      na krawędzi
      backside / frontside
      slalom
    Triki
   Jak zostać instruktorem
   Boarder cross
   Galeria
 SKI-ALPINIZM
   Skitury
   Freeride
   Jak zacząć?
   Sprzęt
Forum dyskusyjne
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane


zapamiętaj numer alarmowy w górach!!!
0 601 100 300
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański» SNOWBOARD» Technika jazdy» slalom

Slalom






Słowo slalom (siad lam) oznacza skośny ślad i przywędrowało do nas z Norwegii. Obecnie oznacza jedną z alpejskich konkurencji szybkościowych, polegających na pokonywaniu wyznaczonego przez bramki toru. Jeżeli zamierzacie w tym sezonie stanąć na starcie zawodów w takiej konkurencji, to z pewnością mały trening nie zaszkodzi...




Przed startem


Należy dokładnie obejrzeć trasę przejazdu (sposób ustawienia bramek); czasami ukształtowanie terenu wymusza ich nietypowe ustawienie - zamiast prawo-lewo mamy prawo-prawo-lewo, czyli tzw. przelot.
Należy w miarę możliwości zapamiętać dane ustawienie, aby nie pomylić trasy i nie zostać zdyskwalifikowanym.

Na starcie


Najważniejsza jest koncentracja, która pomoże ci dobrze, energicznie wystartować i prawidłowo wykonać pierwszy skręt.

Slalom technika jazdy


Jeżeli zamierzacie w tym sezonie stanąć na starcie zawodów w takiej konkurencji, to z pewnością mały trening nie zaszkodzi.

Na trasie


Pamiętaj, aby nie najeżdżać na pierwszą bramkę na wprost, ponieważ spóźnisz najazd do następnej bramki, wypadniesz z rytmu, a w końcu z trasy slalomu. Postaraj się złapać rytm w czasie przechodzenia ze skrętu w skręt i nie myśleć o tym, że jedziesz w slalomie.
Najważniejsze jest prawidłowe wykonywanie skrętów. Skręcać należy przed dojechaniem do tyczki tak, aby w czasie mijania być po skręcie i zmieniając krawędź rozpoczynać następny.
Bardziej wprawieni zawodnicy mogą próbować skracać tor jazdy przez tak zwane wchodzenie w tyczki. Oznacza to zderzenie się z przeszkodą kolanem lub pośladkiem. Takie spotkania bliskiego stopnia zostawiają dużo siniaków, owocują jednak lepszym czasem na mecie. Wybierając agresywny styl jazdy należy zaopatrzyć się w ochraniacze i uważać, aby wjechanie w tyczkę nie wytrąciło nas z równowagi.
Zbyt asekuranckie objeżdżanie bramek też nie jest godne polecenia, bo skutkuje zajmowaniem ostatnich miejsc.
tekst: Anita Marczułajtis












Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024