31 sierpnia 2014 roku wchodzi w życie przepis nakazujący obowiązek korzystania z elementów odblaskowych przez wszystkich pieszych poruszających się po zmierzchu poza obszarem zabudowanym.
Przepis ten brzmi następująco: „Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku” (art. 11 ust 4a ustawy Prawo o Ruchu Drogowym).
Jedną z form promujących ten nowy przepis jest Małopolski Konkurs „Odblaskowa Gmina", organizowany przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oraz Małopolską Wojewódzką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Przystąpiła do niego także Gmina Miasta Zakopane.
Za nami pierwszy etap tego konkursu, na który złożyły się: zgłoszenie udziału w konkursie, rozwieszenie informacji promujących akcję oraz opublikowanie na stronie internetowej Urzędu Miasta informacji o konkursie. W okresie od czerwca do 14 września 2014 roku gminy biorące udział w konkursie, realizować będą zadania określone w Regulaminie Konkursu. Do 19 września 2014 roku gminy muszą przesyłać do WRD KWP w Krakowie informację o przebiegu akcji. W I połowie października 2014 roku nastąpi uroczyste zakończenie konkursu połączone z wręczeniem nagród.
Patronat honorowy nad konkursem objęli Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Roman Ciepiela – Przewodniczący Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz nadinsp. Mariusz Dąbek – Małopolski Komendant Wojewódzki Policji.
(AP)