E-mail Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Kalendarz imprez - Zakopane, Tatry i Podhale
Pon Wto Śro Czw Pią Sob Nie
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Poprzedni miesiąc 08 / 2014 Następny miesiąc

Nowiny
 Przegląd prasy i nowin
   Zakopane
   Tatry
   Podhale
   Kultura
   Narty
Felietony
Opowiadania
Multimedia
Gastronomia
Fotoreportaże
Dziennikarze PPWSZ
Kalendarz imprez
Pogoda/kamery
Ogłoszenia
Forum dyskusyjne
Redakcja
 Reklama
Zakopane, Tatry, Podhale
E-mail
Hasło
» Załóż konto
» Zapomniałem hasła
Zakopane
 nawigacja:  Z-ne.pl » Portal Zakopiański

Kalendarz imprez
    wydarzenia w dniu: 29-08-2014
   ««Powrót do kalendarza | Powrót do listy wydarzeń     Poprzednie wydarzenie    Następne wydarzenie

 Rubens w Zakopanem
     Data:  2014-07-01 - 2014-08-31
     Miejsce:  Miejska Galeria Sztuki
im. Władysława hr. Zamoyskiego

ul. Krupówki 41
34-500 Zakopane
tel/fax 018-20-127-92
www.galeria.zakopane.pl
     Rodzaj: 
Wernisaż

Miejska Galeria Sztuki w Zakopanem zaprasza na wyjątkowe wydarzenie: Wystawę 81 grafik z warsztatu P.P. Rubensa. Ekspozycję można oglądać przez całe wakacje.

O wystawie

81 grafik z warsztatu P. P. Rubensa będzie można oglądać w zakopiańskiej Miejskiej Galerii Sztuki w lipcu i sierpniu 2014 roku. Zbiory Siegerland Museum należą do jednych z najbogatszych i najwartościowszych w Europie.

Wśród litografii, miedziorytów i drzeworytów obok kilku prac wykonanych samodzielnie przez mistrza znajdują się grafiki zrobione wg jego projektów przez pracujących dla niego słynnych grafików: Lukasa Vorstermana, Jana Witdoeka, Boetiusa a Bolswerta, Pietera de Jode II, Nicolasa Lauwersa, Paulusa Pontiusa, Mariunusa van der Gosa, Christoffela Jeghera.

Rubens decydująco wpłynął na kształt barokowej grafiki. Wymógł na rytownikach, aby modelowanie brył, tworzenie faktur i kształtowanie kolejnych planów było zgodne z jego własnym wyobrażeniem, a nie z ich nawykami warsztatowymi. Dzięki temu możemy mówić o szkole graficznej Rubensa, która promieniowała na całą Europę. Wartością samą w sobie jest tematyka grafik będąca odzwierciedleniem swoich czasów. Znajdujemy tu alegorie religijne, sceny mitologiczne i biblijne, historyczne, sceny rodzajowe, portrety, pejzaże.
 
Ze względu na wartość artystyczną i kulturową ekspozycji planujemy, by znalazła ona uznanie szerokiego grona odbiorców. Obok standardowych działań upowszechniających (katalog, plakaty, druki okazjonalne) zorganizujemy warsztaty adresowane do poszczególnych grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych, które - w zależności od poziomu percepcji danej grupy - przybliżą tajniki warsztatu graficznego, tło epoki, postać artysty, wreszcie problemy artystyczne, które twórczość Rubensa za sobą niesie. Duże znaczenie będzie też miało przełamanie sztywnej opozycji widz-dzieło sztuki Postaramy się więc ożywić tamtą epokę poprzez mini spektakle i wyjście z popularyzacją wystawy poza mury galerii w przestrzeń publiczną.
 
Prezentacja dorobku P. P. Rubensa nie będzie ograniczać się do mechanicznego podziwiania eksponowanych prac, jak dzieje się to w klasycznych muzeach, gdzie preferowany jest bierny odbiór dzieła sztuki. Zniwelowanie nawykowej bariery między eksponatem a człowiekiem pomaga głębiej przeżyć zarówno wartości artystyczne, jak i treści zawarte w pracy. Dlatego tak istotne jest możliwie jak najszersze przedstawienie kontekstu historycznego, filozoficznego, artystycznego i społecznego, w którym Rubens tworzył. Równie ważne jest zbudowanie pomostu do czasów współczesnych. Odnalezieni wartości wspólnych i ponadczasowych.
 
Taka powinna być rola zorganizowanej przez nas wystawy „P. P. Rubens. Mistrz warsztatu.” Służyć temu mają towarzyszące ekspozycji publikacje, warsztaty, wykłady, wydarzenia poza przestrzenią galerii.
 
Ekspozycji towarzyszyć będą: ilustrowany katalog szeroko omawiający twórczość graficzną warsztatu Rubensa, banery, plakaty, pamiątkowe bilety, pocztówki, zakładki do książek, kolorowanki dla dzieci. Podstawą reklamy wystawy będzie promocja medialna w prasie, radiu i telewizji. Polegać ona będzie jednocześnie na publikacji materiałów merytorycznych w ramach patronatów oraz zwykłej reklamie. Tym działaniom towarzyszyć będą akcje reklamowe w samym Zakopanem. Po mieście jeździć będzie wóz Rubensa - konny, taki, którym jego rodzina przywędrowała do Siegen - z reklamą wystawy. Powożący rozdawać będą jabłka - symbol często pojawiający się w ikonografii artysty.
 
Ekspozycja będzie tak skonstruowana, aby trafiła do jak najszerszego grona odbiorców. Lipiec i sierpień to w Zakopanem tzw. sezon. W ostatnich latach liczba odwiedzających Zakopane w tym czasie to około 250 tys. miesięcznie. Szacujemy, że ekspozycja - ze względu na jej nośnik znaczeniowy - wzbudzi duże zainteresowanie i galerię odwiedzi około 15 tys. osób.
 
 
Komitet Honorowy
  • Bogdan Zdrojewski - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • dr Werner Köhler - Konsul Generalny Niemiec w Krakowie
  • Marek Sowa - Marszałek Województwa Małopolskiego
  • Andrzej Gut Mostowy - Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
  • prof. Jerzy Jędrysiak - Radny Miasta Zakopane
 

więcej o wydarzeniu na stronie: www.tatry.pl  
  «« Poprzednie wydarzenie   Następne wydarzenie »» 
 Zapisz w schowku     Drukuj       Zgłoś błąd    24192




Jeżeli znalazłeś/aś błąd, nieaktualną informację lub posiadasz materiały (teksty, zdjęcia, nagrania...), które mogą rozszerzyć zawartość tej strony i możesz je udostępnić - KLIKNIJ TU »»

ZAKOPIAŃSKI PORTAL INTERNETOWY Copyright © MATinternet s.c. - ZAKOPANE 1999-2024